Microsoft Benelux

Record aantal organisaties reeds gestart met migratie naar Windows 2000

Uitgebreid bètaprogramma en betrouwbaarheid en beheerbaarheid Windows 2000 resulteren in grootschalige client- en serverimplementaties

Schiphol-Rijk/Brussel, 17 februari 2000 - Microsoft maakt bekend dat reeds voor de officiële lancering van Windows 2000 ruim 250 grote organisaties over de hele wereld het nieuwe besturingssysteem succesvol hebben geïmplementeerd in verschillende bedrijfskritische omgevingen. Deze organisaties, van klein tot groot en zowel Internet-bedrijven als traditionele ondernemingen, hebben nu al - voor de officiële lancering - op ruim 150.000 desktops en notebooks Windows 2000 Professional geïnstalleerd. Op ruim 9000 servers draait Windows 2000 Server of Advanced Server in productieomgevingen. In Nederland zijn grote organisaties zoals ABN AMRO, VNO NCW, UPC, KPN, Marko, Borstlap en A-Line reeds gestart met de migratie naar Windows 2000. Grote organisaties zien een duidelijke verlaging van de total cost of ownership dankzij de betrouwbaarheid en de verbeterde beheerfaciliteiten in Windows 2000.

"We hebben Windows 2000 getest in duizenden verschillende omgevingen en de feedback heeft overduidelijk aangetoond dat onze klanten in Windows 2000 een topproduct zien," aldus Steve Ballmer, president van Microsoft. "We danken dan ook de vele klanten die reeds in een vroegtijdig stadium met Windows 2000 zijn gaan werken en ons hebben geholpen om het tot een uitstekend product te maken. We zijn blij dat deze organisaties nu al profiteren van de voordelen van Windows 2000."

Grootschalige Windows 2000-implementaties

Behalve de honderden organisaties die inmiddels zijn begonnen met het uitrollen van Windows 2000, hebben vele andere inmiddels bekendgemaakt, dat zij de komende jaren zullen migreren naar Windows 2000. Organisaties zoals The Boeing Company, Compaq Computer, Dell Computer, Eastman Chemical, Ernst & Young, Ford, General Motors, Hewlett-Packard, IBM, de Internal Revenue Service (IRS), Merryll Lynch, Motorola, Peoplesoft, Siemens en Texaco zullen de producten uit de Windows 2000-familie uitrollen op bijna 2 miljoen desktops, notebooks en servers.

Microsoft zelf draait reeds sinds geruime tijd volledig op Windows 2000. Windows 2000 Professional draait op 75.000 workstations, terwijl op 2.000 servers Windows 2000 Server en Advanced Server draaien. Daarnaast draaien 90 bedrijfskritische toepassingen van Microsoft succesvol op Windows 2000 Advanced Server, waaronder de website van Microsoft, www.microsoft.com.

Ook grote websites over de hele wereld draaien reeds op Windows 2000 Server en Windows 2000 Advanced Server, waaronder Adidas, Alaska Airlines, American Stock Exchange, Barnes and Noble, Bigcharts/Marketwatch, Buy.com, Dell.com, Fila, Fool.com, Forbes, General Motors, HomeBuilder.com, Hotbot.com, Infospace.com, Marthastewart.com, Monster.com, MSNBC en Nasdaq.

Nieuw onderzoek toont bedrijfszekerheid Windows 2000 Professional aan

Het software-testinstituut NSTL heeft onderzoek gedaan naar de bedrijfszekerheid van Windows 2000 Professional. Dit is uitgevoerd bij grote organisaties, waaronder Charles Schwab en Texaco. De conclusie van NTSL is dat de gemiddelde system-uptime van Windows 2000 Professional 13 beter is dan die van Windows 98 en drie maal beter dan Windows NT Workstation 4.0. Met een gemiddelde tijd tussen storingen van ruim 72 weken is Windows 2000 Professional aanzienlijk betrouwbaarder dan Windows 98 en Windows NT Workstation 4.0.

Windows 2000

Het Microsoft Windows 2000 platform is bij uitstek geschikt voor de nieuwe generatie zakelijke automatiseringsoplossingen en voorziet in alle behoeften van klanten, uiteenlopend van laptops en desktops tot high-end, geclusterde servers. Met dit besturingsplatform kunnen organisaties hun bedrijf geschikt maken voor Internet, met een betrouwbare, beheerbare infrastructuur die geoptimaliseerd is voor zowel bestaande als nieuwe hardware. Meer informatie over Windows 2000 is te vinden op www.microsoft.com/benelux/windows/ en www.microsoft.com/benelux/technet/.

Windows 2000 Professional is het besturingssysteem voor desktops en notebooks binnen organisaties van iedere grootte. Windows 2000 Server is de oplossing voor bedrijfszekere file-, print-, intranet-, communicatie- en infrastructuur-services. Windows 2000 Advanced Server beschikt over dezelfde kenmerken als Windows 2000 Server, uitgebreid met additionele functionaliteit en schaalbaarheid voor e-commerce en line-of-business-applicaties.

Beschikbaarheid

Windows 2000 Professional, Windows 2000 Server en Windows 2000 zijn vanaf 17 februari 2000 beschikbaar. Windows 2000 Datacenter Server wordt ongeveer 120 dagen later verwacht.

_________________________________________________________________

Microsoft (NASDAQ: MSFT) is opgericht in 1975 en is marktleider op het gebied van software voor privé- en zakelijk computergebruik. Het bedrijf levert een brede reeks producten en diensten die ontwikkeld zijn om mensen een plezieriger en gemakkelijker gebruik van de computer te laten maken, ongeacht waar, wanneer en hoe zij dat willen.

Voor informatie (eindgebruikers)

Microsoft Information Center (Nederland), tel. +31 (0)20 5001005 Microsoft Information Center (België), telefoon +32 (0)2 5033113

Voor informatie (redacties)

Microsoft B.V. (Nederland) Michiel Gosens, Press & Public Relations Manager, telefoon: +31 (0)20 5001274
Microsoft BVBA (België) Els Stevens, Public Relations Manager, telefoon: +32 (0)2 7043322

© 2000 Microsoft Corporation. All rights reserved. Terms of Use.

Deel: ' Record aantal organisaties gestart met migratie Windows 2000 '