RECORD KWARTAALOMZET EN NETTO-INKOMSTEN PINNACLE SYSTEMS

Aandelensplitsing aangekondigd

MOUNTAIN VIEW, Calif., mei 1999—Pinnacle Systems, Inc. (NASDAQ: PCLE) heeft onlangs de financiële resultaten van het derde kwartaal van het boekjaar 1999 bekendgemaakt, dat eindigde op 31 maart 1999. De netto-omzet is tot een recordhoogte van USD 40.147.000 gestegen in vergelijking met de USD 29.332.000 in hetzelfde kwartaal in 1998. De netto-inkomsten omvatten onder andere een eenmalige bedrag vóór belasting van USD 6.579.000 voor de aankoop van in-process technologie die werd overgenomen van Truevision, Inc. en Shoreline Studios in maart 1999. Na aftrek van deze kosten voor in-process technologie bedragen de netto-inkomsten over het derde kwartaal van het belastingjaar 1999 USD 5.269.000 of USD 44 per aandeel, vergeleken met een netto-opbrengst van USD 3.328.000 of USD 31 per aandeel over het derde kwartaal van 1998.

Volgens Mark Sanders, President en CEO (Chief Executive Officer) van Pinnacle Systems was "Het derde kwartaal een topkwartaal: voor het zevende achtereenvolgende kwartaal werden een recordomzet en record netto-inkomsten genoteerd, exclusief eenmalige kosten. De netto-omzet steeg met 37% procent en de netto-inkomsten 58% (exclusief eenmalige kosten) vergeleken met dezelfde periode van het jaar daarvoor. De groei is met name te danken aan de gestegen verkoop van desktop- en consumentenproducten. We zijn ook verheugd over het feit dat de Raad van Bestuur van Pinnacle Systems eerder deze maand accoord ging met een aandelensplitsing van twee-voor-een. Aandeelhouders die op 14 mei 1999 als zodanig waren geregistreerd, hebben het recht op één extra gewoon aandeel voor ieder gewoon Pinnacle Systems aandeel dat zij op die datum in hun bezit hadden. Wij zijn van mening dat hierdoor de aandelenliquiditeit toeneemt, waardoor Pinnacle-aandelen toegankelijker worden voor gewone investeerders".

Op de National Association of Broadcasters, die van 19 t/m 22 april in Las Vegas werd gehouden, kondigde Pinnacle Systems een aantal nieuwe producten aan. Enkele van de producten die op deze show te zien waren, zijn DVExtremePlus, miroVIDEO DV200, miroVIDEO DC1000, miroVIDEO DVD1000, ReelTime en ReelTime Nitro non-lineaire editing-applicaties gecombineerd met in:sync's Speed Razor, een uitgebreid assortiment DekoCG's, waaronder FXDekoHD en het nieuwe Thunder-assortiment video-servers, met onder andere iThunder.

Dit kwartaal vond ook de definitieve overname van Truevision, Inc. plaats, een toonaangevend bedrijf op het gebied van digitale videoproducten. Met deze transactie wil Pinnacle Systems haar leidinggevende positie op de markt van desktop digitale video capture en editing versterken. "Wij zijn ervan overtuigd dat deze overname de toonaangevende positie van Pinnacle op het gebied van desktop-video's zal versterken en ook een stimulans zal zijn bij nieuwe ontwikkelingen op het gebied van HDTV (high definition television)", aldus Sanders.

De nieuwe producten van Pinnacle Systems

Met de miroVIDEO DV200 kan de gebruiker video-opnames maken en bewerken met behulp van de nieuwe Digital Video (DV) camcorders. De miroVIDEO DC1000 combineert professionele dual-stream digitale video en audio-editing met MPEG-2 technologie. Hierdoor kunnen titels en overgangen digitaal worden verwerkt in real time. De miroVIDEO DC1000 kan ruim 300 real time-effecten aan. ReelTime en ReelTime Nitro zijn uitgerust met Speed Razor RT waardoor video-professionals nu een professioneel editing-systeem tot hun beschikking hebben met ingebouwde realtime 3D DVE-hardware en een realtime DV I/O-optie. De FXDekoHD is een resolutie-onafhankelijke (HD) titelgenerator. Voor het realtime 3D FXDeko-systeem is gebruik gemaakt van de nieuwste ontwikkelingen op dit gebied. Het nieuwe video-server Thunderassortiment kan verschillende videokanalen en digitale-opnameformaten verwerken, overgangen tussen clips maken, clips in een netwerk zoeken en is ook geschikt voor video-streamen en
-browsen op Internet. Ook kondigde Pinnacle de komst van iThunder™ aan, een realtime video-server voor Internet Broadcasting. Dit is een Webcasting-optie voor omroepen, zendgemachtigden en andere organisaties voor eenvoudige videoprogrammering via Internet.

Pinnacle Systems (NASDAQ:PCLE) is wereldwijd de leider op het gebied van digitale videobewerking, erkend door 5 Emmy Awards. Met wereldwijd meer dan 300 werknemers is Pinnacle Systems genoteerd in de Top 100 van de snelst groeiende bedrijven uit Silicon Valley. Via haar assortiment van miroVIDEO en Pinnacle producten kan zij beantwoorden aan elke soort behoefte (voor privé of voor professionele doeleinden) afhankelijk van budget en platform.

Deel: ' Record kwartaalomzet en netto-inkomsten Pinnacle Systems '