Recordaantal bezoekers Anne Frank Huis in 1998

Het Anne Frank Huis trok in 1998 een recordaantal van 822.712 bezoekers. De Anne Frank Stichting is zeer verrast met deze sterke stijging van het bezoekersaantal. Ten opzichte van het laatste recordjaar 1997 (710.543) groeide het aantal belangstellenden met 15,8%.

De stijging van het toerisme in Amsterdam en de toegenomen publiciteit over het dagboek van Anne Frank zijn ondermeer oorzaken van de toename van het aantal bezoekers aan het Anne Frank Huis. Verder ontving de website van de Anne Frank Stichting in 1998 - het eerste jaar van haar bestaan - ruim 200.000 'unieke' bezoekers. Ongeveer een half miljoen mensen bezocht vorig jaar in 16 verschillende landen de internationaal reizende tentoonstelling Anne Frank - een geschiedenis voor vandaag, onder meer in Nederland, België, Bosnië, Spanje, Italië, Portugal, Engeland, Venezuela en de Verenigde Staten.

Om een spreiding van de bezoekersstroom te bevorderen zijn per 1 januari 1999 de openingstijden van het Anne Frank Huis opnieuw verruimd. In de maanden januari tot en met maart en van september tot en met december is het museum dagelijks geopend van 9.00-19.00 uur. In de maanden april tot en met augustus dagelijks van 9.00- 21.00 uur.

De Anne Frank Stichting gaat een bijzonder jaar tegemoet. Na jaren van voorbereiding zullen de resultaten van de reconstructie en restauratie van het historische voor- en achterhuis van Prinsengracht 263, de renovatie van het naburige pand en de nieuwbouw in het najaar van 1999 officieel worden gepresenteerd. Met de voltooiing van de restauratie krijgen museumbezoekers een nog betere indruk van de onderduiksituatie en indeling van het historisch pand tijdens de Tweede Wereldoorlog.

Deel: ' Recordaantal bezoekers Anne Frank Huis in 1998 '