Zie ook: www.sun.com

Recordomzet en winst Sun Microsystems in tweede kwartaal 1999

Sun Microsystems, Inc. heeft in het tweede kwartaal van haar boekjaar 1999 opnieuw uitstekende cijfers gerealiseerd.

De omzet van dit kwartaal, dat op 27 december werd afgesloten, bedroeg $ 2,784 miljard. Dat is een groei van 14 procent ten opzichte van dezelfde periode in boekjaar 1998. Het netto-inkomen bedroeg $ 272,3 miljoen, 22 procent hoger dan een jaar eerder. De winst per aandeel bedroeg $ 0,67, een stijging van 18 procent ten opzichte van vorig jaar.

In de eerste helft van dit fiscale jaar 1999 heeft Sun een omzet behaald van $ 5,276 miljard, een stijging van 16 procent ten opzichte van een jaar eerder. De nettowinst in de eerste zes maanden (excl. acquisitiekosten met betrekking tot de overnames van Beduin en i-Planet) bedroeg $ 470,2 miljoen, wat een toename van 22 procent betekent ten opzichte van dezelfde periode in 1998. De winst per aandeel (excl. lasten) kwam uit op $ 1,17 een toename van 19 procent ten opzichte van dezelfde periode in 1998.

Volgens Scott McNealy, Chief Executive Officer, kende het tweede kwartaal 1999 enkele belangrijke mijlpalen. "Niet alleen brachten we nieuwe ERP-systemen en oplossingen op de markt, ook kondigden we onze strategische alliantie met America Online aan, waardoor onze positie op de Internet- en E-commerce markt verder versterkt werd. Met nieuwe producten als Solaris 7 en het Java 2-platform blijven we onze klanten de innovatieve en betrouwbare producten leveren die ze van ons gewend zijn. Tenslotte was dit ook het kwartaal van onze storage strategie, met de introductie van project StoreX, het eerste open management platform voor storage ontwikkelaars."

In Nederland wist Sun eveneens de sterke groei voort te zetten, met onder meer grote orders bij organisaties als Dutchtone, Wegener en Gemeentewerken Rotterdam.

copyright © 1999 sun microsystems nederland bv, amersfoort. alle rechten voorbehouden.

Deel: ' Recordomzet en winst Sun Microsystems in 2de kwartaal 1999 '