Utrecht, 17 februari 1999

MicroStrategy behaalt recordomzet van ruim US$ 106 miljoen in 1998

Ondersteund door het beste vierde kwartaal in de geschiedenis van de organisatie en de toekenning van een aantal zeer grote nieuwe contracten (met onder meer Shopko voor ruim US$ 4 miljoen) registreerde MicroStrategy een recordomzet van US$ 106,4 miljoen.

MicroStrategy, actief in ruim 20 landen, kondigde over 1998 een omzet van US$ 106 miljoen aan. Vergeleken met een omzet van US$ 53,6 miljoen in 1997 betekent dit een stijging van 98,7 procent. Het netto inkomen steeg van US$ 0,1 miljoen in 1997 naar een record van US$ 6,2 miljoen in 1998, met een winst per aandeel van US$ 0,16.

Michael Saylor, President en Chief Executive Officer MicroStrategy: "Wij zijn verheugd met het behalen van deze recordomzet. Door de introductie van nieuwe geavanceerde analyse- en broadcasting technologieën hebben we kunnen bijdragen aan het zakelijk succes van onze klanten." Saylor voegde hieraan toe dat de recordomzet van MicroStrategy tevens werd ondersteund door "de groeiende erkenning onder bedrijven en organisaties voor het cruciale effect van Business Intelligence en E-commerce applicaties op de resultaten, kwaliteit van de klantenservice en de winstgevendheid van een organisatie."

Internationaal werden ondermeer de grootste software licentie overeenkomsten ooit gesloten met retailgigant ShopKo Stores en met apothekersketen Eckerd Pharmacy. In Nederland werden contracten gesloten met Nike, C&A, Bruna, Achmea en Mercedes Benz-Debis.

Ook won MicroStrategy een aantal 'industry awards' waaronder die van 'Editors choice of the 12 most influential information technology companies' van het Amerikaanse Intelligent Enterprise Magazine en die van 'Pioneering products Shoot-Out' van het Data Warehousing Institute.

MicroStrategy Incorporated is leidinggevend leverancier van een Intelligent E-business platform voor wereldwijd opererende Top 2000 bedrijven. MicroStrategy ontwikkelt en verkoopt een volledig portfolio van producten en diensten die organisaties in staat stelt de inhoud van data warehouses te analyseren waardoor meer inzicht wordt verkregen in bedrijfsprocessen, specifieke trends, consumenten- en klantengedrag. Daarnaast levert MicroStrategy information broadcasting producten en diensten waarmee klanten de verkregen analyse resultaten kunnen distribueren via relatief goedkope media als Internet, e-mail, telefoon, fax, (mobiele) telefoon, PDA’s en andere draadloze apparaten. Door de toepassing van op MicroStrategy gebaseerde intelligente E-business applicaties kunnen bedrijven pro-actief en volstrekt geautomatiseerd, gepersonaliseerde producten en diensten aan hun klanten aanbieden. Klanten van MicroStrategy zijn onder andere MCI, Glaxo Wellcome, Sprint, AT&T, Bank of America, American Express, Barclays, Societé Génerale. Meer informatie over MicroStrategy vindt u op www.microstrategy.com

Deel: ' Recordomzet MicroStrategy in 1998 ruim 106 miljoen dollar '