Hoogste prestaties en laagste eigendomskosten met SQL Server 7.0 Enterprise Edition en nieuwe servers met acht processors van Unisys en Compaq

Schiphol-Rijk/Brussel,24. juni 1999 - Microsoft, Compaq Computer en Unisys maken bekend dat Microsoft SQL Server 7.0 Enterprise Edition, draaiend op servers met acht processors, recordprestaties heeft behaald op het Windows NT Server 4.0 Enterprise Edition-platform, met de SAP R/3 Sales and Distribution (SD) benchmark en de TPC-C benchmark van de Transaction Processing Performance Council.

Bij 4.450 SD-gebruikers zijn de behaalde resultaten van de SAP R/3-benchmark 86 procent hoger dan die van de vorige SQL Server-topscore, waarmee een nieuw record is behaald op het Windows NT Server-platform. De TPC-C benchmark leverde een resultaat op van 37.757,23 transacties per minuut (tpmC): een verbetering van 51 procent ten opzichte van het vorige SQL Server-record en een nieuw record voor het Windows NT Server-platform op SMP (Symmetric Multi Processing) -hardware. Daarbij bedroegen de kosten-per-transactie voor de TPC-C benchmark $23,18 per tpmC, hetgeen de beste prijs/prestatieverhouding is die ooit is gemeten op een server met meer dan vier processors.

Microsoft en Compaq behalen hoogste SAP R/3-benchmarks De SAP R/3-score van 4.450 SD-gebruikers werd behaald met SQL Server 7.0 Enterprise Edition en Windows NT Server 4.0 Enterprise Edition op een nieuwe Compaq ProLiant 'Lightning'-server. Deze server beschikte over acht 550 MHz Intel Pentium III Xeon-processors, vier GB RAM en Intel's Profusion-chipset. De gebruikte benchmark gaat uit van 'real world' omstandigheden zoals die worden aangetroffen bij grote organisaties. Daarbij wordt het maximum aantal gelijktijdige gebruikers gemeten dat door het systeem kan worden afgehandeld zonder een onacceptabele afname van de responsetijden. De Microsoft/Compaq-resultaten vertegenwoordigen een gebruikersbelasting die groter is dan wordt aangetroffen bij 95 procent van de huidige SAP-implementaties. Het is niet alleen de hoogste score die ooit is behaald op het Windows NT-platform, het is tevens de hoogste score die ooit is behaald op een server met acht of minder processors. Dit resultaat toont tevens aan dat het prestatieniveau van SQL Server 7.0 Enterprise Edition vrijwel lineair schaalt van servers met vier processors naar servers met acht processors.

De dichtstbij gelegen concurrerende score van Oracle werd behaald op een IBM RS/6000 met AIX en vereiste de helft meer processors en twee maal zo veel geheugen. De prijs van deze configuratie was vijf maal zo hoog als die van het Microsoft/Compaq-systeem.

Microsoft en Unisys behalen hoogste score
De TPC-C score van 37.757,23 tpmC werd behaald met SQL Server 7.0 Enterprise Edition en Windows NT Server 4.0 Enterprise Edition op een nieuwe Unisys Aquanta ES2085R-server, met acht 550 MHz Intel Pentium III Xeon-processors, vier GB RAM en Intel's Profusion-chipset. De TPC-C benchmark meet het aantal zakelijke transacties per minuut binnen een gesimuleerde orderinvoer/distributie-omgeving. Daarbij wordt gekeken hoeveel nieuwe order-transacties het systeem per minuut genereert, terwijl tegelijkertijd vier andere typen transacties worden uitgevoerd, zoals betalingen, het bijwerken van order- en leveringsinformatie en voorraadwijzigingen.

Uit deze resultaten blijkt dat SQL Server 7.0 Enterprise Edition in combinatie met een server met acht processors, zoals de Unisys ES2085R, in staat is om een prestatieniveau te behalen dat tot voor kort alleen mogelijk werd geacht op UNIX/RISC-systemen.

SQL Server 7.0 Enterprise Edition biedt laagste eigendomskosten Naast de hoge prestaties, tonen de tests tevens aan dat SQL Server Enterprise Edition de laagste eigendoms-kosten voor ondernemingsbreed relationeel databasemanagement biedt. Bij de Microsoft/Unisys-combinatie bedroegen de kosten per transactie $23 per tpmC, hetgeen een van de beste resultaten is die ooit is gemeten met de TPC-C benchmark. Deze kosten liggen 43 procent lager dan de laagste kosten-per-transactie waarde die tot nu toe door Oracle zijn gepubliceerd. Dit resultaat van Oracle werd behaald op een systeem met het dubbele aantal processors en 3,25 maal meer geheugen. Bovendien vereiste dit systeem een complexe clustertechnologie die niet wordt ondersteund door de meeste verticale applicaties en was het systeem 85 procent duurder. Met deze laatste resultaten staan de beste dertig prijs/prestatiescores die ooit zijn behaald met de TPC-C benchmark nu op naam van SQL Server Enterprise Edition.

Microsoft SQL Server
Microsoft SQL Server 7.0 is een toonaangevende database op het Windows NT-platform en biedt organisaties belangrijke zakelijke voordelen. SQL Server stelt alle niveaus in een organisatie in staat om besluiten te baseren op strategische informatie uit data warehouses en biedt oplossingen die naadloos aansluiten op Microsoft Office. Met SQL Server 7.0 kunnen onafhankelijke softwareverkopers en klanten hun eigen schaalbare databases bouwen, onderhouden en deze gebruiken voor het analyseren van zakelijke informatie en transacties, verkoopdoeleinden en mobiele oplossingen. Microsoft SQL Server maakt deel uit van de Microsoft BackOffice-reeks van serverapplicaties, waarmee eenvoudig krachtige zakelijke oplossingen gebouwd, beheerd en geomplementeerd kunnen worden.

Microsoft
Sinds de oprichting in 1975 heeft Microsoft zich ten doel gesteld om voor de PC software te crekren die mensen waardevolle mogelijkheden biedt, zowel thuis als op het werk en op school. Microsoft's visie 'een computer op ieder bureau en in ieder huis', is nu geontegreerd met Internet, hetgeen het bereik van de PC en haar gebruikers verruimt. Als 's werelds grootste softwareleverancier levert het bedrijf innovatieve producten die doorlopend worden afgestemd op de behoeften van de klant. Het productaanbod omvat besturingssystemen, server-applicaties, applicaties voor zakelijk en privi-gebruik en tools voor het ontwikkelen van bedrijfsbrede zakelijke en Internet-applicaties. Microsoft biedt tevens online diensten, geeft personal computerboeken uit en levert hardware, waaronder toetsenborden en muizen. De producten van Microsoft zijn geschikt voor vrijwel alle PC's, beschikbaar in meer dan dertig talen en worden in meer dan vijftig landen verkocht.

Deel: ' Recordresultaat Microsoft SQL Server 7.0 Enterprise Edition '