Sun Microsystems

Redactie van PC Magazine kiest voor thin-clientmodel

PC Magazine

"Met de Sun Ray 1 is het thin-clientmodel dunner dan ooit.... Een paar kabels aansluiten en de installatie van de client is een feit."

- PC Magazine

Sun Ray 1 desktopsysteem

De Sun Ray 1 is een voorbeeld van hoe computers zouden moeten zijn: eenvoudig.

De redactie van PC Magazine is het hiermee eens en is van mening dat het bedrijfssysteem van Sun met kop en schouders boven de rest uitsteekt.

Op de Sun Ray 1, aldus PC Magazine, "kan elke kantoor- of klantapplicatie worden uitgevoerd (via o.a. het ICA protocol) en werkt ook de hele reeks Sun applicaties die in de setup van de computer wordt meegeleverd: de productiviteitssuite StarOffice , webbrowsers en multimediaprogramma's. Favoriet is voor ons de "smartcard" waarmee gebruikers gemakkelijk van de ene Sun Ray op de andere kunnen overstappen en hun sessies automatisch kunnen meenemen."

Wij bij Sun zijn tevreden, maar niet echt verbaasd. Dit concept heeft tenslotte veel prettige kanten. Eén oplossing waarmee zowel medewerkers in de front-office als in de back-office tevreden zijn. Eindgebruikers hebben rechtstreeks toegang tot hun favoriete applicaties terwijl het systeembeheer eenvoudig en zonder hoge kosten wordt uitgevoerd op een server in de computerkamer.

SPECIAAL
Bespreking Sun Ray 1 (PC Magazine, maart 2000)

Software te huur, niet te koop (ABCNEWS.com, maart 2000)

Sun speelt de juiste kaart uit met Sun Ray-terminal (PC Week, januari 2000)

Sun Ray, een zonnestraal voor bedrijven (Computer Reseller News, september 1999)

Sun Ray: een lichtpuntje voor MIS? (Server/Workstation News, november 1999)

De innovatieve Hot Desk-architectuur van Sun biedt een betere functionaliteit tegen lagere algemene kosten dan andere toepassingen.

De redacteuren van PC Magazine geven de voordelen uitstekend weer: "Door de reeks applicaties voor eindgebruikers, de gemakkelijke setup en het gemak van de smartcards is de Sun Ray 1 een van onze favoriete oplossingen."

Speciale productkenmerken

* Zeer lage kosten per werkplek

* Nooit meer upgrades installeren

* Biedt prestaties op serverniveau op een desktop
* Geen wijzigingen nodig voor bestaande applicaties of infrastructuur

* StarOffice productiviteitssuite (compatibel met Microsoft Office) gratis te downloaden

* Besturingsomgeving alleen nodig op de server
* Smartcard geeft gebruiker rechtstreeks toegang tot een bestaande sessie vanaf elke computer in de werkgroep

* Efficiënt gebruik van systeembronnen, met inbegrip van CPU, schijf en geheugen die op een gedeelde server zijn geplaatst
* Supersnelle, speciale verbinding tussen server en computers vermindert het aantal beheerde netwerknodes en levert een optimale service

Copyright 2000 Sun Microsystems, Inc. Alle rechten voorbehouden.

Sun, Sun Microsystems, het Sun-logo, Sun Ray en StarOffice zijn handelsmerken of gedeponeerde handelsmerken van Sun Microsystems, Inc. in de Verenigde Staten en andere landen
spacer

Copyright 1994-2000 Sun Microsystems Nederland BV, Computerweg 1, 3821 AA, Amersfoort - Netherlands. All rights reserved.

Deel: ' Redactie van PC Magazine kiest voor SUN Ray thin-clientmodel '