Gemeente Nieuwegein

Regionaal scholieren basketballtoernooi

Op Goede Vrijdag 25 maart a.s wordt voor de 23e keer het regionale scholieren basketballtoernooi gehouden. Aan het toernooi doen leerlingen van het voortgezet onderwijs uit Nieuwegein, Vianen en IJsselstein mee. Dit jaar hebben zich in totaal 55 teams ingeschreven. Het toernooi wordt gespeeld in twee sporthallen: sporthal Helsdingen te Vianen voor de hogere klassen en sporthal 't Heem te IJsselstein voor de lagere klassen. Het toernooi begint om 09.00 uur 's ochtends en loopt door tot ongeveer 16.00 uur 's middags.

Het toernooi wordt georganiseerd door een aantal leerkrachten en door de basketballvereniging 'Jump' uit IJsselstein. Verder levert de basketballvereniging New Stars uit Nieuwegein standaard een aantal scheidsrechters.

Ook dit jaar weer hebben zich teams voor 3-on-3 basketball aangemeld. De spelregels bij 3-on-3 basketball zijn enigszins anders dan bij het gewone basketball: er wordt gespeeld onder één bucket, dus op een speelhelft; per score maar 1 punt en na iedere niet rake doelpoging moet de bal eerst uit de bucket worden geplaatst.
Wij proberen met 3-on-3 basketball een nieuwe groep basketballers te bereiken. Bijvoorbeeld de jongens die in kleine groepjes onder één basket in de buurt op het pleintje spelen. Die basketball wel te gek vinden, maar die (nog) niet bij een vereniging willen spelen.

Deel: ' Regionaal scholieren basketballtoernooi in Nieuwegein '