Politiebericht

Korps: Groningen, plaats: Groningen 26-05-99

Politie zoekt 44 vrijwilligers/
Commercial op TV Noord en advertenties in de kranten .

Regiopolitie Groningen start vandaag een wervingscampagne onder de inwoners van de provincie Groningen, om als vrijwilliger van politie mee te werken aan een leefbare en veilige provincie. Onder het motto Vrijwilligers, voer voor psychologen? gaat het korps met advertenties in kranten en een commercial op TV Noord op zoek naar ongeveer 2000 belangstellenden. Dit aantal is nodig om uiteindelijk 44 mensen naar de opleiding te sturen.

Van serieuze kandidaten wordt een flinke investering verwacht. Als ze door de strenge selectie op het niveau van politiesurveillant doorstaan wacht ze een opleiding van twee avonden in de week gedurende twee jaar. Daarnaast is niet te ontkomen aan enige zelfstudie. Wie de studie volbrengt, krijgt bij het Groningse korps de mogelijkheid om in de eigen woonomgeving minimaal 16 uur in de maand een bijdrage te leveren aan een leefbare en veilige samenleving.

Vrijwillige politie kan voor allerlei taken worden ingezet. Actueel voorbeeld is de politie-inzet bij het concert van de Rolling Stones in de stad Groningen op 2 juni aanstaande.

Iedereen met een opleiding op VBO-niveau komt in aanmerking voor de selectieprocedure. Gemikt wordt op belangstellenden tussen ongeveer 30 en 40 jaar, maar vanaf 18 jaar mag er worden gesolliciteerd. De nieuwe vrijwilligers worden naar verwachting in de loop van 2002 op straat verwacht.

Infopakket aanvragen? Bel 050-5995680

Deel: ' Regiopolitie Groningen zoekt 44 vrijwilligers '