Mauritshuis

21 september 1999

REMBRANDT VERKLAPT ZIJN GEHEIMEN

Kinderworkshop 'Uitvindingen van oude meesters'; in Galerij Prins Willem V

Op woensdagmiddag 29 september en zaterdagmiddag 2 oktober vertelt Rembrandt over uitvindingen die door de eeuwen heen door schilders zijn gedaan. Kinderen kunnen zelf experimenteren met verf. De workshops vinden plaats in het kader van de Juniormuseumweek en zijn georganiseerd door het Mauritshuis in samenwerking met het kindermuseum Zo & Zo.

Zelf aan de slag
De Haagse kunstenaar Paul de Boer kruipt in de huid van Rembrandt en laat onder andere zien hoe je diepte en ruimte weergeeft in een schilderij of welke effecten je bereikt met licht en schaduw. Maar bovenal vertelt hij hoe je verf maakt. Daarna kunnen de kinderen zelf experimenteren met het maken van verf volgens de technieken die Rembrandt gebruikte. Zij maken hun eigen schilderijen en doen zo hun eigen ontdekkingen.

Inschrijven
De workshop is open voor kinderen van 8 tot 12 jaar. Woensdagmiddag 29 september om 14.00, 15.00 en 16.00 uur, zaterdag 2 oktober om 12.00, 13.00, 14.00, 15.00 en 16.00 uur.
Er is een beperkt aantal plaatsen, waarvoor tevoren moet worden ingeschreven: Mauritshuis afdeling Communicatie 070 - 302 34 35.

Nadere informatie voor de pers
Mauritshuis afdeling Communicatie
Tel 070 - 302 34 35 Fax 070 - 365 38 19
E-mail Communicatie@mauritshuis.nl
Website www.mauritshuis.nl

NB. Op woensdag 29 september voorafgaande aan de workshop vindt in het Rembrandt paviljoen op de Hofvijver de presentatie plaats van De Spiegel van Rembrandt door Jan Wolkers, verschenen in de serie Kinder-kunstboeken van Waanders Uitgevers.
Nadere informatie: Waanders Uitgevers, Martijn Griffioen tel 038-465 86 28; fax 038 - 465 59 89 E-mail mgriffioen@waanders.nl

Deel: ' Rembrandt verklapt geheimen tijdens kinderworkshop '