Global Virus Insurance 24h-365d®, unieke protectie voor Lotus Notes

HILLEGOM, 10 December 1999

Bedrijfsmatige e-mail systemen, applicaties en data zijn de voornaamste virusbronnen geworden in de laatste jaren. Zo gauw één van deze bronnen (in de vorm van bijvoorbeeld e-mail) langs de beveiliging van een bedrijf weet te komen, is het bijna onmogelijk om besmetting te stoppen. Zonder afdoende bescherming tegen alle virus ‘entrypoints’ loopt het netwerk en alle aangesloten computers van een bedrijf groot gevaar. Anders gezegd, een bedrijf heeft een remedie nodig tegen virussen zodat een infectie geen epidemie wordt.

Panda Software heeft in haar antivirus product Global Virus Insurance 24h-365d bescherming ontwikkeld voor gebruik in groupware omgevingen. Deze bescherming is er nu ook voor het meest gebruikte groupware systeem Lotus Notes. Samen met de bescherming voor Windows NT/95/98 werkstations, Windows NT servers, OS/2, DOS machines, Novell Netware netwerken, MS Exchange servers, MS Outlook clients en MS Outlook Express clients biedt Global Virus Insurance 24h-365d een totaaloplossing.

* Specifieke oplossing voor Lotus Notes
D.m.v. Panda antivirus Platinum biedt Global Virus Insurance 24h-365 bescherming voor Lotus Notes versie 4.5 en 5. Met Panda antivirus Platinum is de detectie en verwijdering van virussen in de Notes NSF bestanden zeer eenvoudig geworden. Door gebruik te maken van een residente module is het mogelijk om realtime schadelijke bijlagen uit de Notes database te onderscheppen. Door op deze manier te werken wordt de systeemsnelheid niet nadelig beïnvloed door antivirus activiteiten. Sterker nog, dit is het eerste en enige antivirus programma dat geïnstalleerd wordt op de clients en niet op de server, met als voordeel dat de Domino Server niet extra belast wordt. Naast de residente protectie heeft het programma ook de mogelijkheid om Notes databases op verzoek- en geagendeerd te scannen.

Panda antivirus voor Lotus Notes is specifiek voor deze omgeving ontwikkeld. Dit betekent dat het bescherming biedt voor alle databases, ongeacht of ze lokaal of met een remote connectie naar de server worden gebruikt. Om deze reden kunnen we gerust zeggen dat dit de enige en eerste oplossing is die bescherming biedt voor lokale databases zonder afhankelijk te zijn van de server. Naast het beschermen van de databases biedt Panda antivirus Platinum ook bescherming voor Notes e-mail. Het is o.a. mogelijk om virussen te detecteren en desinfecteren d.m.v. op verzoek- en geagendeerde scanmethoden. Bescherming wordt geboden voor alle in- en uitgaande berichten via de Domino Server of via directe SMPT/POP3 verbindingen.
Omdat het product geïntegreerd is met Lotus Notes is het mogelijk om de antivirus module te benaderen via de Lotus Notes menu’s. Ook het scannen van databases met meerdere documenten is eenvoudig, een gebruiker hoeft alleen maar de documenten te selecteren en vervolgens kan hij via het Notes menu opdracht geven om de bestanden te scannen.

Als een virus gedetecteerd wordt kan Panda antivirus voor Lotus Notes zo worden ingesteld dat of de beheerder of de ontvangers een waarschuwing per e-mail krijgen toegestuurd.

* Remote beheer zonder tussenkomst van gebruiker Global Virus Insurance 24h-365d wordt standaard geleverd met Panda Administrator. Met deze tool kan een beheerder binnen enkele minuten alle servers en werkstations installeren, updaten, configureren en monitoren.

* Optimaliseren van remote beheer
Panda Administrator is ontwikkeld om optimaal gebruik te maken van DCOM en RPC in Windows NT systemen en de TCP/IP, SPX en SPX2 protocollen in Netware omgevingen.

* Over Europa’s toonaangevende onafhankelijke AV ontwikkelaar, Panda Software
Sinds 1990 ontwikkelt Panda toonaangevende antivirus oplossingen m.b.v. 100% in-huis technologie. Panda Software is in het bezit van alle bestaande antivirus certificeringen uitgegeven door ICSA en West Coast Labs. Dit maakt Panda het enige antivirus bedrijf in de wereld met gecertificeerde oplossingen voor Windows 98, Windows 95, Windows 3.x, Windows NT werkstation, OS/2, DOS, Windows NT server en Novell NetWare. Panda heeft recentelijk het 100% Detectie en Desinfectie Antivirus CheckMark Level Two keurmerk ontvangen.

Panda voorziet klanten van dagelijkse updates via het Internet en heeft het 24h-365d Antivirus Insurance concept bedacht waarbij gebruikers 365 dagen per jaar en 24 uur per dag ondersteuning genieten. Panda heeft zichzelf bovendien verplicht om nieuwe ontdekte virussen binnen 12-24 uur te elimineren.

* Over ProtectIT B.V.
ProtectIT is exclusief vertegenwoordiger van Panda Software International in Nederland (later de Benelux) en is gestart in september 1999. ProtectIT is landenpartner van Panda Software en onderhoudt alle contacten met distributeurs, VAR’s, OEM’s en resellers. Verder draagt ProtectIT zorg voor alle ondersteunende activiteiten binnen Nederland (support, marketing, pers enz.).

Voor meer info of een demo CD kunt u contact opnemen met: ProtectIT B.V.
netherlands@pandasoftware.com
+31(0)252 - 34 11 34
Voor dagelijks computer beveiligingsnieuws kunt u zich aanmelden op: http://www.oxygen3.com

Deel: ' Remedie voor bedrijven tegen virussen '