René Frankena benoemd tot directeur Omniplan Innovatie

Purmerend, 6 februari 2015

René Frankena benoemd tot directeur Omniplan Innovatie

René Frankena is per 1 januari jl. benoemd tot directeur Omniplan Innovatie. Frankena is sinds 2013 werkzaam bij Omniplan. Omniplan Innovatie is een nieuw bedrijfsonderdeel dat zich specifiek richt op de ontwikkeling van nieuwe omnichannel adviesconcepten, die helpen om de brug te slaan tussen de consument en financiële dienstverleners. Daarnaast wordt Frankena verantwoordelijk voor Marketing & Communicatie.

Het afgelopen jaar was Frankena hoofd Product Management. In zijn nieuwe rol als directeur Innovatie treedt hij toe tot de directie van Omniplan, waarin Dick Verhaar (algemeen directeur Omniplan) en Tom Ehren (directeur Omniplan Development) reeds zitting hebben.

Omniplan ontwikkelt adviessoftware voor financiële dienstverleners. Tot haar klanten behoren grootbanken, accountants, vermogensbeheerders en zelfstandige financieel planners. Alle klanten maken gebruik van het Enterprise Adviesplatform, dat voorzien is van rekenservices, dataservices en koppelingen. Grotere bedrijven kiezen vaak voor een vorm van maatwerk op het platform, kleinere bedrijven maken vooral gebruik van het standaardproduct op het platform, de Adviesplanner.

Over Omniplan

Omniplan is sinds 1995 stevig verankerd in de Nederlandse financiële wereld als kennisorganisatie en leverancier van software voor financieel advies. Klanten zijn onder meer banken, verzekeraars, vermogensbeheerders, intermediairs en accountants. Het bedrijf brengt met zijn expertise en software gefragmenteerde informatie samen, zodat financiële dienstverleners dit op een begrijpelijke wijze aan hun klanten kunnen presenteren en hen een passend (compliant) advies kunnen bieden. Hiermee krijgt de consument meer inzicht in zijn of haar persoonlijke financiële situatie. Omniplan is gevestigd in Purmerend en heeft ruim 60 medewerkers.

Deel: ' René Frankena benoemd tot directeur Omniplan Innovatie '