Koninklijke Nederlandse Akademie van Wetenschappen

20 april 1999

Professor R.S. Reneman wordt nieuwe president van de Koninklijke Nederlandse Akademie van Wetenschappen

Tijdens de op 26 april 1999 te houden jaarvergadering van de Koninklijke Nederlandse Akademie van Wetenschappen (KNAW) zal prof. dr. R.S. Reneman worden geïnstalleerd als nieuwe president van de KNAW. De heer Reneman is de opvolger van prof. dr. ir. P.J. Zandbergen, die drie jaar president van de KNAW is geweest.

Robert S. Reneman is 63 jaar oud. Hij is sinds 1974 hoogleraar Fysiologie aan de Universiteit Maastricht en sinds 1988 wetenschappelijk directeur van het Cardiovascular Research Institute Maastricht. Reneman voltooide in 1961 zijn studie Geneeskunde aan de Universiteit van Amsterdam. In 1968 promoveerde hij aan de Universiteit Utrecht. Sinds 1966 staat Reneman geregistreerd als anesthesist.

De heer Reneman werd in 1990 gekozen tot lid van de Akademie. Sedert 1996 is hij voorzitter van de Afdeling Natuurkunde en lid van het Dagelijks Bestuur.

Per 1 mei 1999 is de samenstelling van het Dagelijks Bestuur als volgt:
Prof. dr. R.S. Reneman, president
Prof. mr. H. Franken, algemeen secretaris
Prof. dr. P. Nijkamp, voorzitter Afdeling Letterkunde Prof. dr. ir. J. de Swaan Arons, voorzitter Afdeling Natuurkunde

KNAW, Het Trippenhuis, Kloveniersburgwal 29, Amsterdam, Postbus 19121, 1000 GC Amsterdam, Telefoon Afdeling Voorlichting en Documentatie: 020-5510733, Telefax: 020-6204941, e-mail: vodoc@bureau.knaw.nl

Deel: ' Reneman nieuwe president KNAW '