Residentieorkest

IntRO-bijeenkomst met Pieter Wispelwey

intro.jpg

Na afloop van het concert op zondagmiddag 8 november was er voor IntRO-leden een bijeenkomst georganiseerd waarbij zij van nabij kennis konden maken met de solist van die middag, de cellist Pieter Wispelwey. Na een kort vraaggesprek door Helen Hogenboom (IntRO-lid) en Francesco van Mierlo (hoofd marketing & pr van het Residentie Orkest) stond het de IntRO-leden vrij Pieter het hemd van het lijf te vragen. Hoe is het nu om solist te zijn en heb je daarnaast nog wel een privé-leven? En: hoe houd je het vol om dag in dag uit met die cello bezig te zijn? Vragen, die Pieter steeds even openhartig en met humor beantwoordde. Zo zei hij op de laatste vraag: 'Je moet het vooral erg leuk vinden om te spelen, en niet bang zijn om te experimenteren met de muziek. Er bestaat gelukkig niet zoiets als een 'muziekpolitie' die je op de bon slingert als je eens wat anders doet. Er zal dan ook niemand zijn die het je verbiedt om Bach eens een octaaf hoger of twee keer sneller te spelen.' Tot besluit vond er een 'muziekquiz' plaats, waarbij Pieter een aantal korte fragmenten speelde waarvan de IntRO-leden de componist moesten raden. Geen gemakkelijke opgave, maar toch bleken enkelen een heel eind te komen. De winnaar heeft inmiddels een door Pieter gesigneerde cd thuisgestuurd gekregen.
Overigens heeft IntRO sinds kort zijn eigen pagina op het Internet. U vindt deze pagina gekoppeld aan de homepage van het Residentie Orkest: www.residentieorkest.nl/intro

info1@residentieorkest.nl

Colofon Copyright © 1996, 1997, 1998 het Residentie Orkest ; Webmaster: info1@residentieorkest.nl

Ontwerp: Consultancy Kennismarketing