CONCORD EFFEKTEN AG

- Concord Effekten AG verdubbelt concernresultaat in 1999
- Aandeel in Fan Association Event GmbH van 15 %
- Op korte termijn nog twee Pre-Ipo-deelnemingen gepland
Frankfurt am Main, 23 maart 2000. Tijdens de persconferentie vandaag over de balans maakte de bij SMAX genoteerde Concord Effekten AG niet alleen de verdubbeling van het resultaat na navorderings(belasting) van 8,65 miljoen Euro bekend, maar ook de uitbreiding van de deelnemingen aan andere bedrijven. Het portfolio ter waarde van circa
150 miljoen Euro wordt met een aandeel van 15% in één van de vooraanstaande Duitse entertainment dienstverlenende bedrijven, de Fan Association Event GmbH, Koblenz, met een verder veelbelovende investering aangevuld.

Bovendien zijn voor de komende maand nog twee deelnemingen uit de gebieden 'Business to Business Online-Services' en op het gebied van biotechnologie gepland. Bij alle drie de waarden ziet Concord een soortgelijk potentieel als bij de voorafgaande deelnemingen, die na de notering een waardeontwikkeling van ruim 400 % konden bereiken.

In 1999 kon Concord, - één van de grootste Duitse handelsbanken in effecten met meer dan 100 medewerkers en een jaarlijks handelsvolume van ruim 120 miljard Euro - in totaal 9 succesvolle beursgangen doorvoeren. Bij zes beursgangen als hoofd van een consortium (5 Neuer Markt, 1 SMAX). Als een op de waarden van de zogenoemde 'New Economy' gefocusseerde investeringsbank concentreert Concord zich binnen het gebied Financial Markets op de electronische aandelen- en obligatiehandel als ook de scontro... en de begeleiding van uitgekozen waarden van de Niuewe Markt als 'designated sponsor'. Het Corporate-Finance-Team bestaat uit 30 personen en verzorgt en breidt uit het deelnemingsportfolio voor de beursgang en op de beurs genoteerde portfolio, voert beursgangen uit en adviseert bij nationale en internationale acquisities en coöperaties.

Voor informatie:

Bernd Groebler