ReVaBo Oosterbeek winnaar 2016 in Praktijkonderwijsbranche

Nationale Business Succes Award 2016: iedere zondag op RTL7 om 13:55 uur

Rotterdam, 20160729 -- ReVaBo Oosterbeek is door het Nationale Business Succes Award Instituut uitgeroepen tot winnaar 2016 in de Praktijkonderwijsbranche. Het heeft zich volgens de Nominatiecommissie ontwikkeld tot een toonaangevende organisatie met een zeer sterke positionering. ‘Gedrevenheid, passie, innovatievermogen, durf en visie, plus een sterke focus op de klant maken van deze organisatie een topper!’

ReVaBo Oosterbeek leidt vanaf 1984 jongeren op voor bouw- en timmerbedrijven in de regio Arnhem en Zuid-West Veluwe. Het mes snijdt daarbij aan twee kanten: de leerlingen zijn verzekerd van een praktijkopleiding en arbeidsovereenkomst van twee jaar, en het inlenend bedrijf wordt voorzien van voldoende, goed opgeleid personeel. De Nominatiecommissie van het Nationale Business Succes Award Instituut ziet in ReVaBo Oosterbeek een vooruitstrevende organisatie die naar verwachting in de toekomst nog veel successen gaat behalen. ‘Innovatie is het sleutelwoord bij ReVaBo, want men is continu bezig zijn diensten en opleidingen te verbeteren en af te stemmen op de wensen van de klant.’

Vakmanschap

De organisatie is ontstaan vanuit de bouwsector (aannemers) om in de behoefte aan goed opgeleide mensen te kunnen voorzien. Door de jaren heen heeft ReVaBo Oosterbeek gemiddeld zo’n 140 leerlingen in de opleidingen metselen en (machinaal) timmeren. Daarnaast organiseert de stichting diverse cursussen voor werknemers in de bouwnijverheid om hun kennis te verbreden of op peil te houden. ReVaBo beschikt over een goed geoutilleerde werkplaats waarin alle opleidingen plaatsvinden. ‘De kracht van de organisatie zit in consequente opleidingen op goed vakmanschapsniveau’, stelt Robert Zwaan, hoofd van de dagelijkse Nominatiecommissie. ‘Vakmanschap in deze sector is van groot belang om ook in de toekomst de ontwikkelingen in de bouwnijverheid te kunnen volgen. Zonder vakbekwame mensen lukt dat niet en staat de sector stil.’

ReVaBo Oosterbeek vervult een regionale functie en onderhoudt frequent contact met zijn stakeholders: zo’n 200 aannemers uit aanliggende gemeenten en provincies. Zij dragen in feite ook zorg voor de financiering. Om voortdurend te kunnen inspelen op hun wensen én op nieuwe technieken en materialen, zorgt ReVaBo ervoor dat de speerpunten in het opleidingspakket in nauwe samenspraak met deze aannemers worden vastgesteld.

ReVaBo Oosterbeek is opgericht in 1984. Het is gevestigd in – waar anders – Oosterbeek en is vooral regionaal actief. De uitdagingen voor de toekomst zijn het blijven aantrekken van voldoende jongeren en het kunnen blijven voldoen aan de verwachtingen van de aannemers. ‘ReVaBo is een platte organisatie die midden in de markt staat, altijd in verbinding met de stakeholders en de ontwikkeling van nieuwe vakmensen in de bouw. Een waardevolle organisatie waar een hele bedrijfstak niet zonder kan’, aldus de Nominatiecommissie. ‘Terecht de winnaar in deze branche!’

Meer informatie: www.revabooosterbeek.nl

Over het Nationale Business Succes Award Instituut

Het Nationale Business Succes Award Instituut nomineert sinds 2011 jaarlijks de beste bedrijven van Nederland in specifieke branches op basis van strenge selectiecriteria. Een Succes Award wordt op basis van onderzoek toegekend aan ondernemingen die excellente resultaten hebben bereikt in hun branche en een lichtend voorbeeld zijn van succesvol ondernemen. De Nationale Business Succes Award is de eerste en de enige jaarlijkse ondernemersprijs van Nederland, met een eigen televisieprogramma en een hoofdprijs van 100.000 euro.

De missie van het Nationale Business Succes Award Instituut is tweeledig: het delen van actuele innovaties en kennis over de succesfactoren van ondernemingen in Nederland via (crossmediale) aandacht, en het versterken van het succes, de merkbekendheid en de company pride van de genomineerde ondernemingen via deze ondernemersprijs en het platform van de Nationale Business Succes Award.

De huidige editie van Nationale Business Succes Award (2016), inclusief het aanverwante tv-programma De Succesfactor, is gestart in januari en wekelijks tot einde 2016 te volgen op RTL7, zondags om 13:55 uur.

Deel: ' ReVaBo Oosterbeek winnaar 2016 in Praktijkonderwijsbranche '