Revolutie in de Spabadenbranche

DE LIER, 20100507 -- Een Jacuzzi of Spabad werd van oudsher altijd in verband gebracht met filmsterren, Wassenaarse villa's, en Gooische vrouwen. Dit tijdperk is ten einde, dat wil zeggen, er komt een doelgroep bij: de rest van Nederland. In het programma LifestyleXperience.tv, dat op zondag 9 mei om 16.30 op RTL5 uitgezonden wordt, laat Mijnterras.nl heel Nederland kennis maken met het spabad voor iedereen. Mijnterras.nl, een bedrijf dat twee jaar geleden begon met internet verkoop, is razendsnel op weg om spabaden in allerlei vormen en maten voor iedereen bereikbaar te maken. De jongens van www.mijnterras.nl zijn op een missie; Wellnes 4 everyone.

J. Moerman van Mijnterras vertelt: "We hebben de gehele keten van Spabaden eens goed onder de loep genomen, en zagen dat er unieke kansen lagen. In het verleden had een fabriek, veelal Amerikaans of Canadees, een importeur in Nederland als klant en deze had weer zijn dealers in Nederland, deze verkochten de baden dan per stuk aan de consument, het product ging dus vele malen over de kop. Mijnterras doet het anders. Door een exclusieve afspraak met de grootste spabaden fabrikant in China hebben we de gehele keten in eigen hand."

Mijnterras koopt slim allerlei topmaterialen uit Amerika, en laat deze door de Chinese fabriek assembleren tot echt goede baden met veel extra opties. Deze opties laat mijnterras.nl altijd standaard op de spabaden zetten, daardoor zijn ze in staat met hun eigen merk, Maxi-Cuzzi, zeer goede en luxe baden te verkopen - met bijvoorbeeld flatscreen tv, verlichting, en DVD speler - tegen werkelijk ongelofelijk lage prijzen. Deze baden verkoopt mijnterras.nl, en dat is het unieke, rechtstreeks aan de consumenten via de site en de showroom. Mensen shoppen eerst op de site, en vinden daar dan ook vele andere trendy tuinartikelen zoals tafels, buitenkeukens, loungesets, buitendouches etc. Allemaal via hetzelfde nieuwe concept ge-sourced en aangeboden. Kopers kunnen daarna voor een spabad altijd nog in de auto stappen en komen kijken in de showroom, afstanden maken daarbij niet meer zoveel uit, en bezorgen is mogelijk in de hele Benelux. Doordat er twee schakels uit de keten zijn (importeur en dealer), profiteert de klant en viert de Jacuzzi-verkoop hoogtij.

Hoewel iedereen weet dat ze normaal erg duur waren, hebben de meeste mensen een goed gevoel bij spabaden. Velen hebben wel eens op vakantie of bij kennissen ervaren hoe lekker zo'n bad is. Nu de baden betaalbaar worden (vanaf 3850 euro voor een goed bad) is het voor veel mensen tijd de knoop door te hakken. Vakanties worden ingeruild en auto's moeten nog maar een jaartje langer mee, rst een spabad in de tuin. Het is door deze revolutie die mijnterras.nl ontketend heeft, dat de verkopen door het dak gaan. Een uniek fenomeen: een luxe artikel dat beter gaat verkopen ondanks de crisis. Doordat de verkopen tegenwoordig bijna altijd beginnen met internet, maakt het dus blijkbaar niet meer uit waar je gevestigd bent, mensen vinden de goedkoopste aanbieders altijd. Mijnterras.nl heeft een showroom in de Lier (Randstad) en staat elk moment van de dag klaar om iedereen die genteresseerd is te helpen met een aankoop voor tuin en terras.

Deel: ' Revolutie in de Spabadenbranche, zondag op LifestyleXperience.tv '