STICHTING PROMOTIE DEN HAAG

Richard Krajicek Haagse Sporter van de Eeuw

Koninklijk Moment: Richard Krajicek Haagse Sporter van de Eeuw

Den Haag 13 december - De Haagse tennisser Richard Krajicek is door Haagse internationals, Haagse journalisten en door de lezers van de Haagsche Courant uitgeroepen tot de Haagse Sporter van de Eeuw. Maandag 13 december ontvangt hij uit handen van NOC.NSF-voorzitter Hans Blankert de eeuwprijs in de vorm van een glassculptuur. De overhandiging vindt plaats in het Steigenberger Kurhaus Hotel in Scheveningen.

Op initiatief van Sportstad Den Haag is in samenwerking met de Haagsche Courant en de club van Haagse internationals de verkiezing tot stand gekomen. Een twintigtal journalisten van de Haagsche Courant is gevraagd hun persoonlijke top 10 samen te stellen. Dit heeft geleid tot een top 25 van Haagse sporters van de 20e eeuw. Onder de kop .Den Haag als de kraamkamer van zeer veel Topsport. konden lezers van de Haagsche Courant hun stem uitbrengen.

Tijdens de verkiezing lag Richard Krajicek in een nek-aan-nekrace met hockeyer Ties Kruize. Krajicek won met 15 punten verschil van Ties Kruize. Als derde eindigde voetballer Aad Mansveld. Wielrenner Piet Moeskops werd vierde.

Niet voor publicatie:

Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met Stichting Promotie Den Haag, Ada van den Anker (tel. 06 20220245) of Lara van Schaik (tel. 06 20011108 of (070) 3618831). E-mail: pr@denhaag.com

Plaats: Jan Toorop-zaal Steigenberger Kurhaus Hotel 17.30 uur Ontvangst genodigden
18.15 uur Opening door Ben Vermijs, manager operations Stichting
Promotie Den Haag
18.30 uur Woord Hans Blankert, voorzitter NOC.NSF Marcella Mesker overhandigt envelop met de winnaar
aan Hans Blankert
18.35 uur Bekendmaking Haagse Sporter van de Eeuw 18.45 uur Pers krijgt gelegenheid tot het stellen van vragen 19.30 uur Einde bijeenkomst

13 dec 99 14:58

Deel: ' Richard Krajicek Haagse Sporter van de Eeuw '