Voorzitter en CEO Tupperware Brands Corporation Rick Goings benoemd tot voorzitter van Business Executives for National Security

ORLANDO, Fla.--(BUSINESS WIRE)-- 20110517 --

Tupperware Brands Corporation heeft vandaag aangekondigd dat voorzitter en CEO Rick Goings benoemd is tot voorzitter van de Board van Business Executives for National Security (BENS). Dit is een onafhankelijke organisatie ter ondersteuning van de Amerikaanse regering door middel van de toepassing van pro bono beste bedrijfspraktijkoplossingen voor de meest gecompliceerde uitdagingen waaraan de nationale veiligheid staat blootgesteld. Hij vervangt Joseph E. Robert, Jr., die al sinds 2007 voorzitter is, en nu voorzitter emeritus wordt.

Chairman and CEO of Tupperware Brands, Mr. Rick Goings (Photo: Business Wire)

Goings is al BENS-lid sinds 2002 en lid van de Uitvoerende Commissie sinds 2009. Hij nam onlangs deel aan een gezamenlijke delegatie tussen BENS en het Amerikaanse Department of Defense Task Force for Business and Stability Operations (TFBSO). Deze afdeling heeft Irak bezocht om informatie in te winnen over de zakenvrouwen ter plekke, de uitdagingen waar zij tegenover staan in de snelgroeiende economie van Irak, en de mogelijke bedrijfs- en investeringsmogelijkheden in het land. De delegatie was de eerste in zijn soort die Irak bezocht met als enige doelstelling de studie van vrouwenthema's.

“Ik ben vereerd mijn rol bij BENS uit te breiden en een nog nauwere samenwerking met de board en haar leden aan te gaan voor het toepassen van de beste praktijken van Corporate America met betrekking tot de nationale veiligheidsuitdagingen waar we vandaag tegenover staan, zowel hier als over de grenzen,” zei Goings.

Als voorzitter zal Goings leiding geven aan de taken van BENS om regeringsleiders nieuwe ideeën en benaderingen te verschaffen over de wijze waarop zaken van nationale veiligheid veranderd kunnen worden. Ook zal hij leden van BENS betrokken laten raken bij kampioensbeleidsprojecten; tot interactie overgaan met senior militaire en burgerleiders; direct met federale, staats- en plaatselijke regeringsleiders werken; en militaire en andere nationale veiligheidsinstellingen bezoeken.

Naast zijn rol bij de Tupperware Brands Corporation diende Goings bij de Amerikaanse Navy op de Destroyer USS Power en is hij ook lid van de nationale Board of Governors of the Boys & Girls Clubs of America. Na twee termijnen een functie als voorzitter van de Board of Governors met onderscheiding bekleed te hebben, werd hij tot voorzitter emeritus benoemd. Hij is trustee van het Rollins College, in Winter Park, Florida, deelnemer van het World Economic Forum (WEF), lid van de Board of Executive Advisors voor de Yale School of Management’s Chief Executive Leadership Institute en lid van de Florida Council of 100. Vroeger was hij lid van de Board of Directors voor SunTrust Bank, N.A., en van de boards of Reynolds American Inc. (ex-RJR) en Premark International, Inc.

In 2010 werd Goings erkend door de president van de Franse republiek, Nicolas Sarkozy, met de graad van onderscheiding van “Chevalier de la Légion d’Honneur” voor zijn diensten en ondersteuning aan misdeelde kinderen en vrouwen in ontwikkelde en ontwikkelingslanden. De Volksrepubliek China erkende Goings met de Marco Polo prijs in maart 2000 voor zijn visionaire leiderschap en belangrijke rol in de economische ontwikkeling van China. Bovendien verkreeg Goings de hoogste eer van de Boys & Girls Clubs of America, the Herbert Hoover Humanitarian Award, voor zijn excellente leiderschap als nationaal voorzitter.

“Met zijn leiderschap dat hij aan de dag legde bij Tupperware Brands en als onze gids bij de Boys & Girls Clubs of America, geloven wij dat Rick de openbare visibiliteit en het bereik van BEN zal uitbreiden, waarbij hij de leiding van de board verder zal kunnen verbeteren. Daarnaast zal hij excellente bedrijfspraktijken en normen in ons werk kunnen toepassen zodat de gehele BENS-onderneming verder bekrachtigd wordt,” zei voorzitter Emeritus Joseph E. Robert, Jr. van BENS.

De raad van bestuur van BENS bestaat uit een groot aantal bedrijven, non-profit instellingen en militaire leiders, waaronder Herbert A. Allen, Jr., President en CEO van Allen & Company; Raymond G. Chambers, voorzitter van de Amelior Foundation; Josh S. Weston, Honorary Chairman van Automatic Data Processing, Inc.; Bernard Marcus, medeoprichter van Home Depot en voorzitter van de Marcus Foundation; en de oprichter en voorzitter van BENS, Stanley A. Weiss.

De Raad van Advies van BENS omvat de vroegere staatssecretaris Henry Kissinger, de vroegere Secretaris van de Schatkist, Robert Rubin; ex-ambassadeur bij de Verenigde Naties, Thomas Pickering; ex-voorzitter van de Joint Chiefs of Staff, Gen. Peter Pace; ex-CIA directeur Michael V. Hayden; ex-FBI en CIA-directeur William H. Webster; ex-vicevoorzitter van de Joint Chiefs of Staff, Gen. Joseph Ralston; ex-Chief of Naval Operations Admiral Vernon Clark; ex-Army Chief of Staff, Gen. Dennis Reimer; en de vroegere Commander of U.S. Central, Command Admiral William J. Fallon.

Ieder jaar worden buitengewone Amerikanen door BENS onderscheiden met de Eisenhower Award. Deze erkenning wordt gegeven aan ambtenaars en particuliere burgers die hebben bijgedragen tot “het totale product van economische, intellectuele, morele en militaire kracht,” zoals wordt weergegeven in President Eisenhower's definitie van veiligheid,

Personen die in het verleden deze erkenning ontvingen, zijn President Jimmy Carter; staatssecretarissen Hillary Rodham Clinton en Condoleezza Rice; secretaris van defensie Robert Gates; senators Richard Lugar en Sam Nunn; generaals David Petraeus, James Jones, John Abizaid en Michael Hayden; en ondernemingsdirecteuren zoals Tom Peters, Fred Smith en Josh Weston, onder anderen. De onderscheiding van dit jaar zal uitgaan naar de vertrekkende voorzitter van BENS, Joseph E. Robert, Jr., oprichter en president-directeur van de J.E. Robert Company.

Over Tupperware Brands Corporation

Tupperware Brands Corporation is een portfolio van bedrijven voor de verkoop wereldwijd van vernieuwende producten in vele merken en categorieën door middel van een onafhankelijk verkoopbestand bestaande uit 2.6 miljoen personen. Productmerken en -categorieën omvatten op design gerichte voorbereidings-, bewaar- en serveeroplossingen voor de keuken en het huis van het Tupperware merk, naast schoonheids- en verzorgingsproducten voor de consument met merken als Armand Dupree, Avroy Shlain, BeautiControl, Fuller Cosmetics, NaturCare, Nutrimetics en Nuvo brands. Voor meer informatie kunt u inloggen op www.tupperwarebrands.com.

Foto's/Multimediagalerij beschikbaar: https://www.businesswire.com/cgi-bin/mmg.cgi?eid=6725860&lang=nl

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

CONTACT:
Voor Tupperware: