Rijksmuseum van Oudheden

Het hele museum is bezet door de Romeinen. Het héle museum? Nee, er zijn hier nog twee zalen waar de Galliërs heer en meester zijn. Kom binnen en leer van alles over de Galliërs, de Romeinen en het Europa van 2000 jaar geleden. Was het allemaal wel zo vrolijk als in de wereld van Asterix? En hoe komen we daar achter? Bezoek de Tentoonstelling en ga terug in de tijd!

Op de pagina met Topstukken wordt een selectie gepresenteerd van archeologische objecten uit het Rijksmuseum van Oudheden die in de gereconstrueerde wereld van Asterix te zien zijn.

De pagina met Web-links
is het startpunt om meer te weten te komen over Asterix, het Romeinse Rijk en het Europa van vandaag.

Het Romeinse Rijk en het hedendaagse Europa blijken verrassende overeenkomsten te hebben. Op de pagina over Europa gaan 12 verschillende thema's hier op in.

De samensteller van de tentoonstelling, Ruurd Halbertsma, geeft in het Forum antwoord op vragen over het Romeinse Rijk en Asterix. 7 Leden van het Europees Parlement wisselen elkaar af in het Forum en beantwoorden vragen over Europa.

Navigeren op deze site

Klik op een bovenstaand thema-icon om het thema te bezoeken. Je komt op de hoofdpagina van het thema terecht. Links is het navigatiescherm te vinden.

klik steeds op het thema-icoon om weer op het hoofdscherm van een thema te komen

klik op Asterix en Obelix-icoon naar dit beginscherm terug te keren

klik op een Romeins Cijfer om een desbetreffend thema te bezoeken

I - II - III - IV - V

Praktische informatie

De tentoontelling 'Asterix en Europa' is van 16 maart tot en 1 oktober te zien in het museum. Raadpleeg voor praktische informatie over de tentoonstelling de volgende pagina.

Colofon

De Asterix en Europa-website kwam tot stand met medewerking van:

De Europese Commissie
Het Europees Parlement