Gemeente Rijswijk

Gemeentebestuur geschokt door mishandeling met dodelijke afloop

Rijswijk, 15 juni 1999

Het gemeentebestuur van Rijswijk is diep geschokt door de dodelijke mishandelign van een 41-jarige Rijswijker het afgelopen weekeinde in de Rijswijkse Muziekbuurt. De gemeenteraad en het college van Burgemeester en Wethouders spreken van een weerzinwekkende daad van zinloos geweld.

Zoals bekend is in de nacht van vrijdag 11 op zaterdag 12 juni op de hoek van Citerstraat-Bazuinlaan in Rijswijk een 41-jarige inwoner door mishandeling om het leven gekomen. De man had vermoedelijk ruzie gekregen met onder anderen twee mannen uit Rijswijk van 19 en 21 jaar oud. Deze verdachten zijn inmiddels aangehouden en voorgeleid aan de rechtercommissaris. De politie is een uitgebreid (buurt)onderzoek begonnen. Meer aanhoudingen wordne niet uitgesloten.

Hedenavond heeft gemeentebestuur samen met geschokte buurtbewoners stilgestaan bij deze afschuwelijke daad van zinloos geweld. In het wijkcentrum Stervoorde vond een reeds geplande ontmoeting plaats met bewoners uit de Muziekbuurt in het kader van Wijkontwikkelingsplannen.
Het gemeentebestuur heeft inmiddels in contact met de familie van het slachtoffer zijn medeleven uitgesproken.

Afdeling Bestuursondersteuning en Communicatie. © 1997 Gemeente Rijswijk. Alle rechten voorbehouden.

Deel: ' Rijswijk geschokt door mishandeling met dodelijke afloop '