Ingezonden persbericht

Rik Wijnolds winnaar Nederlands Kampioenschap De Kolonisten van Catan

Almere, 1 oktober 2008 - Vandaag vond in Hotel Arena te Amsterdam het door 999 Games georganiseerde Nederlands Kampioenschap De Kolonisten van Catan plaats. 64 Catanliefhebbers streden om de titel "Nederlands Kampioen De Kolonisten van Catan 2008." Na een spannende finale was het de 22-jarige Rik Wijnolds uit Gelderland die er met de titel vandoor ging.

De eerste wedstrijden begonnen om 10u30. Rond 14u00 werd het startsein gegeven voor de finale. Na drie kwartier werd het spel beëindigd. Rik Wijnolds kwam als grote winnaar uit de bus. Hij wist 13 plaatspunten en 34 bordpunten te vergaren en schreef daarmee de titel "Nederlands Kampioen De Kolonisten van Catan 2008" op zijn naam. Naast de titel ontving hij uit de handen Winston Gerschtanowitz een in goud verguld speelsetje. De nummers twee, Bas van der Meulen uit Utrecht, en drie, Frans de Bode uit Zuid-Holland ontvingen een respectievelijk zilveren en bronzen speelsetje. Nummer vier, Els Bulten uit Gelderland, nam een mooi spellenpakket mee naar huis.

"De kracht van de Kolonisten van Catan zit h'm in de afwisseling, elke keer is het spel weer anders en blijft het dus een uitdaging om te spelen," zegt de nieuwe Nederlands Kampioen Rik Wijnolds. "Ik probeer altijd een beetje op de achtergrond te blijven zodat ik op mijn gemak kan bekijken wat er gaat komen, op die manier weet ik precies wanneer ik m'n slag moet slaan."

"Ook dit jaar was het Nederlands Kampioenschap De Kolonisten van Catan een groot succes," zegt Peter Christoph, Marketing en Salesmanager bij 999 Games. "Het 10-jarige bestaan van het spel en de schitterende jubileumeditie gaven deze dag een extra feestelijk gevoel."

Voor meer informatie (niet voor publicatie)
999 Games
Wietske de Blauw

Pride PR
Jessica van Rijswick
999games@pridepr.nl

Voor de perskit + beeldmateriaal bezoekt u onze FTP-server:

ftp://pridepr.inventeers.nl/
username: ftpuser
wachtwoord: prideftp

Over 999 Games
Sinds 1990 is 999 Games in de Benelux actief als distributeur van spelproducten. In 1998 begaf het bedrijf zich op het uitgeverspad met een nieuwe generatie bordspellen, die zich van ouderwetse spellen onderscheiden door eerste klas kartonnage, fraai artwork en veelvuldig gebruik van hergebruikte materialen. De spellen kenmerken zich door interessante, vaak historische onderwerpen. Bekende titels van 999 Games zijn: De Kolonisten van Catan, Carcassonne, Regenwormen, Elfenland, Boonanza, Halli Galli en Machiavelli. Meer informatie over de producten van 999 Games is te vinden op www.999games.nl.

Deel: ' Rik Wijnolds winnaar Nederlands Kampioenschap De Kolonisten van Catan '