P E R S B E R I C H T - 20 december 1999

Ed van den Eijkel directeur Verkoop en Marketing Nederland

Rob Hoogenkamp treedt uit
directie YTONG Nederland bv

Directeur Verkoop en Marketing Rob Hoogenkamp treedt per 1 januari uit de directie van YTONG Nederland bv. Al eerder dit jaar werd de functie van Hoogenkamp uitgebreid met die van lid van de Raad van Bestuur van YTONG West Europa. Vanwege de tijd die dit met zich meebrengt, is het niet langer verantwoord ook nog directeur in Nederland te blijven. Ed van den Eijkel, sinds begin 1999 reeds in de functie van adjunct-directeur Verkoop en Marketing, zal de taken van Hoogenkamp in Nederland overnemen.

De YTONG-organisatie in West Europa omvat naast Nederland en België de landen Spanje, Portugal, Frankrijk, Italië en Zwitserland. Het succes van de afzet van cellenbeton in Nederland en de specifieke aanpak op het gebied van verkoop en marketing maakt dat YTONG Nederland bv een vooraanstaande rol speelt in de West-Europese organisatie van YTONG. De keuze voor Hoogenkamp om de Nederlandse aanpak naar Europa te vertalen, ligt hier in het verlengde van. Als lid van de Raad van Bestuur, met in zijn portefeuille Verkoop en Marketing West Europa, zal hij nauw bij de ontwikkelingen van YTONG Nederland bv betrokken blijven.

Van den Eijkel
Hoogenkamp, die negen jaar directeur bij YTONG is geweest, wordt opgevolgd door Ed van den Eijkel, sinds 1995 in dienst van het bedrijf. Na eerst verkoopleider Woningbouw te zijn geweest, nam Van den Eijkel begin dit jaar reeds een groot deel van de taken op zich op het gebied van verkoop en marketing. In de functie van directeur Verkoop en Marketing krijgt Van den Eijkel hier nu ook de eindverantwoordelijkheid over.

Deel: ' Rob Hoogenkamp treedt uit directie YTONG Nederland '