Rode peper in je neus en de verkoudheid is verdwenen

SOEST, 20131104 -- Pittig! Maar het helpt wel; neusspray op basis van rode peper. Capsinol neusspray helpt nu ook kinderen af van hun (chronische) verkoudheid. Omdat de originele en mildere variant van de neusspray best pittig is, heeft Rehocare BV uit Soest nu ook de Kids Formule op de markt gebracht. Rehocare BV laat weten: " We kregen vaak de vraag of de neusspray ook geschikt is voor kinderen, omdat er geen goede en natuurlijke neusspray voor kinderen was. Daarom hebben we de Kids Formule ontwikkeld."

[foto Capsinol neusspray] Capsinol bevat het natuurlijke stofje capsaïcine, dat vooral helpt bij (chronische) verkoudheid. Capsaïcine is het bestanddeel dat het overactieve zenuwstelsel remt en dus de verkoudheid tegengaat, succesvol en voor langere tijd. Voor de Kids Formule, vanaf 6 jaar, is de concentratie capsaïcine zodanig aangepast, dat het hete gevoel van de peper nauwelijks voelbaar is, maar de peper nog wel zijn werk doet.

Onderzoeken van Artsennet en diverse ziekenhuizen (zie Positieve kritieken Capsinol) hebben onomstotelijk de meerwaarde van het stofje capsaïcine bewezen. Er is ook een (kostbare) poliklinische behandeling met een sterkere concentratie capsaïcine die onder verdoving plaatsvindt. Het Haagse HagaZiekenhuis laat weten dat deze poliklinische behandelingen met capsaïcine niet nodig zijn, om de simpele reden dat Capsinol op de markt is. De makers van Capsinol zijn blij mee met deze publiciteit. "Deze positieve kritieken geven direct weer dat onze neusspray patiënten met chronische verkoudheid en andere neusklachten écht verder kan helpen."

Neusspray op basis van rode pepers is niet nieuw. Echter, Capsinol is de enige variant van deze krachtige neusspray op basis van rode pepers die te koop is in Nederland en België. Capsinol wordt via de site reeds verkocht aan klanten in heel Europa. Vooral de verkoop in Engeland en Duitsland is onverminderd goed. Tevens levert Rehocare BV haar neusspray aan erkende KNO-artsen in Zwitserland.

Rehocare BV ziet een structurele toename van de vraag naar Capsinol. "We krijgen veel positieve feedback op de neusspray. Ook zijn er gebruikers die aangaven dat zij dankzij Capsinol van hun neussprayverslaving zijn afgekomen." In Nederland is de spray ook via de groothandel, drogisterij of apotheker verkrijgbaar. Tevens is Capsinol aan te schaffen via de diverse webwinkels, waaronder de site van de leverancier www.capsinol.nl.

Deel: ' Rode peper in je neus en de verkoudheid is verdwenen '