Rode Kruis Vlaanderen

Persbericht

225 rodekruisvrijwilligers zorgen in Brussel voor een gerust gevoel tijdens het huwelijk van Prins Filip en Jonkvrouw Mathilde

Het Rode Kruis heeft zich goed voorbereid op de uitzonderlijke situatie in Brussel op 4 december 1999 naar aanleiding van het huwelijk van Prins Filip en Jonkvrouw Mathilde. Rodekruisvrijwilligers zorgen voor in totaal 6 hulpposten op plaatsen waar het grootst aantal belangstellenden wordt verwacht. Op die manier kunnen ongevalletjes of ongemakken snel worden opgevangen en is het Rode Kruis in de buurt voor ingeval dat er zich ernstiger problemen zouden voordoen.

In totaal zullen 225 rodekruisvrijwilligers van Brussel-Hoofdstad die dag van 8.30 uur tot 14.00 uur in de weer zijn. Nog eens 44 vrijwilligers houden zich paraat om zo nodig bij te springen. Het Rode Kruis zet ook 6 ziekenwagens in, verspreid over de hulpposten en de reisweg.

De hulpposten situeren zich rond de Grote Markt: één in het politiekantoor op de Grote Markt en één in het gebouw van 'Toerisme Informatie Brussel' op de Grasmarkt, rond de Sint-Goedele en Sint-Michielskathedraal: één in de kathedraal en één in het gebouw van de Nationale Bank en rond het Paleizenplein: één hulppost van 6 tenten in de Warande van Brussel en één in het Arbitragehof.

De hulpactie verloopt in permanent overleg en samenwerking met andere instanties zoals de ziekenhuizen, Rijkswacht en Politie, Brandweer...

Brussel, 30 november 1999

Zoekwoorden: