Rondleiding Natuurtuin, zondagmiddag 26 maart a.s.

Op zondagmiddag 26 maart aanstaande start, om 13.00 uur, de eerste begeleide wandeling van dit seizoen. Er volgen nog zeven, steeds op de vierde zondag van de maand.

De wandeling begint bij 't Westpunt in het Westerpark. We wandelen door de tuin langs bloeiende bomen en struiken (katjes) en zoeken op de grond naar de bloemen van de lente: maarts viooltje, sleutelbloem, groot en klein hoefblad, speenkruid, madeliefje, paardebloem, klokjes en misschien al de dotterbloem.
Veel van deze voorjaarsbloemen zijn wit of geel van kleur zodat ze gemakkelijk te vinden zijn voor de vroege insecten.
Gedurende de wintermaanden is het werk in de natuurtuin gewoon doorgegaan; de sloten zijn uitgebaggerd, de bomen gesnoeid, riet en wilg zijn gesneden. Kortom de tuin is klaargemaakt voor een nieuw seizoen.

Informatie
De deelname aan de wandeling is vanzelfsprekend gratis. Honden worden niet in de tuin toegelaten. Bij slecht weer gaat de wandeling gewoon door.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de Natuurtuingroep, telefoon (079) 341 3473.

Gemeente Zoetermeer © March 2000

Last update: 21 March 2000 (17:03)

Deel: ' Rondleiding Natuurtuin gemeente Zoetermeer '