Digitale Gemeente Houten

Gemeentenieuws van 29/09/99

Rondweg open, Beusichemseweg dicht.

Op vrijdag 1 oktober a.s. zal aan het einde van de middag de nieuwe Rondweg-Oost tot de aansluiting met de Beusichemseweg voor het verkeer worden opengesteld. Verkeer tussen Houten en t Goy zal vanaf dat moment gebruik moeten maken van de Rondweg en een gedeelte van het Oostrumsdijkje. De nieuwe route wordt door borden aangegeven.

Op maandag 4 oktober a.s. start de bouw van de fietstunnel in de Beusichemseweg. Daarmee behoort doorgaand verkeer op dit deel van de Beusichemseweg naar t Goy en Wijk bij Duurstede definitief tot het verleden. Dit verkeer gaat vanaf dat moment via de Rondweg. Fietsers kunnen, ook tijdens de bouw van deze tunnel, gebruik blijven maken van de Beusichemseweg omdat ze door middel van een tijdelijk fietspad om de bouwput heen worden geleid.

Ten behoeve van de bouwwerkzaamheden binnen de Rondweg zijn er nog op verschillende punten bouwuitritten aanwezig. Bouwverkeer maakt veel gebruik van de Rondweg. Dit vraagt extra attentie van de andere automobilisten.
Op de Rondweg tussen de aansluiting op de Binnenweg en de bouwuitrit naar Overdam zullen aan aantal weken fietsers van de weg gebruik maken. Door een snelheidsbeperking en een tijdelijke markering blijft de verkeersveiligheid gewaarborgd. Ook deze situatie vraagt om extra oplettendheid van de automobilist.

Fietsers van en naar Overdam kunnen ook gebruik maken van het fietspad buiten de Rondweg dat via de fietstunnel Overdam verbinding geeft met het Oostrumsdijkje en de Beusichemseweg.

Voor aanvullende informatie kunt u contact opnemen met de heer W. Broeks op telefoonnummer 63 92 848 of de heer W.F. de Moed op telefoonnummer 639 28 59.

Copyright © De Digitale Gemeente Houten 1998 - 1999 Vragen, opmerkingen, suggesties? info@houten.com

Deel: ' Rondweg Houten open, Beusichemseweg dicht '