Deens Verkeersbureau

Roskilde Festival slanker en goedkoper
Het jaarlijkse Roskilde Festival, tot nu toe het grootste openlucht rockfestival van Europa, wordt kleiner en goedkoper. Het vierdaagse evenement wordt afgeslankt omdat onder meer is gebleken dat het publiek de loopafstanden tussen de verschillende onderdelen te groot vond, zo hebben de organisatoren meegedeeld.

Voor de 29ste editie van het vierdaagse rock-spektakel, dat van 1 tot en met 4 juli a.s. op de kalender prijkt, zullen nog maar 65.000 kaarten worden verkocht. Tot nu toe werden 90.000 kaarten in omloop gebracht.

Aan het Roskilde Festival doen in 1999 omstreeks 150 internationale popgroepen mee, die op zeven verschillende plaatsen op het terrein zullen optreden. Als eerste is de legendarische Amerikaanse hardrock-groep Metallica gecontracteerd. Het kwartet speelt op de openingsdag van het festijn en zal onder meer zijn nieuwe cd 'Garage Inc.' ten doop houden. Het wordt in 1999 het enige optreden van Metallica in Scandinavië.

Kaarten voor het Roskilde Festival kunnen in Nederland worden besteld bij het Kaartenhuis, tel. 015-2136050, De Cirkel, tel. 050-3135055 en Buro Pinkpop, tel. 0464-752500. In België kan men terecht bij Metrophone, tel. 03-2311865, Music Mania, tel.
02-2175369/09-2256815/016-204908 en Giga Swing, tel. 011-222508.

De prijs voor een vierdaags ticket bedraagt ca. Dfl. 235/Bfr. 4350 plus boekingskosten.

Meer informatie is verkrijgbaar via het Internet: www.roskilde-festival.dk

Deel: ' Roskilde Festival slanker en goedkoper '