Erasmus Universiteit Rotterdam

01/12/99

Rotterdam school of management krijgt equis accreditatie

Op de valreep van het nieuwe jaar heeft de Rotterdam School of Management de officiële EQUIS accreditatie ontvangen; daarmee is haar het "European Quality Label" toegekend. De Rotterdam School of Management omvat de Faculteit Bedrijfskunde en de Rotterdam School of Management/Erasmus Graduate School of Business (hierna: RSM) van de Erasmus Universiteit Rotterdam."

De Rotterdam School of Management is de eerste business school in Nederland die deze accreditatie ontvangt en is bovendien een van de pioniersscholen, die aan het EQUIS initiatief om tot de ontwikkeling van een Europees kwaliteitslabel voor business scholen te komen, heeft deelgenomen.

De accreditatie draagt bij aan het doel van de school tot het handhaven en verbeteren van de kwaliteit en de reputatie van managementopleidingen.

Het accreditatieproces

Het accreditatieproces is een lang en ingrijpend proces geweest, waarbij zowel de RSM als de Faculteit Bedrijfskunde vertegenwoordigd waren. Om tot accreditatie te komen is een gezamenlijk "Self Assessment Report" opgesteld, dat is opgestuurd naar het Peer Review Committee. Deze committee, bestaande uit een internationaal team van senior academic en corporate managers, heeft vervolgens een driedaags visitatiebezoek gebracht aan de Rotterdam School of Management. Uiteindelijk heeft een onafhankelijke "Awarding Body", bestaande uit Europese top-ondernemers en Deans van andere Europese top business schools, de definitieve beslissing genomen over de EQUIS accreditatie, dat wil zeggen over toekenning van het European Quality Label aan de Rotterdam School of Management.

Over EQUIS

De European Foundation for Management Development (EFMD) is al jaren een prominent voorvechter van de verbetering en internationalisering van managementonderwijs. Begin dit jaar is EQUIS door EFMD opgericht als een Europees accreditatiesysteem voor Europese business schools.

Doelstellingen van EQUIS zijn:

* marktinformatie verstrekken aan studenten en werkgevers m.b.t. de vraag welke instellingen aan de hoogste internationale kwaliteitsstandaarden voldoen;
* een instrument leveren voor internationale peer review en permanente benchmarking;
* continue kwaliteitsverbetering van onderwijs en onderzoek op bedrijfskundig en management-gebied op Europees niveau.

Nadere informatie:

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Carla Flühr, PR & Voorlichting, Rotterdam School of Management/ Faculteit der Bedrijfskunde
Postbus 1738, 3000 DR Rotterdam, tel. 010 - 408 2801, fax 010 - 408 9024
of
Eden Kline, PR Manager Rotterdam School of Management/Erasmus Graduate School of Business
Postbus 1738, 3000 DR Rotterdam, tel. 010 - 408 1936, fax 010 - 452 4278

Deel: ' Rotterdam school of management krijgt equis accreditatie '