Gemeente Den Helder

persberichten

RTL4-programma 'Straat op stelten' te gast in Den Helder

Datum: week 23

Donderdag 10 juni, tussen 20.30 en 22.00 uur, is het RTL 4-programma ‘Straat op Stelten’ te gast in Den Helder. In het programma, dat llive wordt uitgezonden vanaf de Oude Rijkswerf Willemsoord, probert een straat uit Amersfoort van zoveel mogelijk lakens een schildersdoek te maken en haalt een straat uit Ochten alle werkende lampen uit de huizen om daar de straat mee te verliche6tn. daarnast nodigt Fabienne de kijkers uit Den Helder en omgeveing uit om in bedrijfskleding naar het podium te komen. Hoe meer mensen aan deze oproep gehoor geven des te meer geld er wordt binnengehaald voor het goede doel. In het programma vindt tevens de trekking van de Nationale Postcode Loterij plaats.

Niet allen de kijkers uit Den Helder kunnen, door gehoor te geven aan de opdracht, geld verdienen voor het goede doel. ook de straten uit Amersfoort en Ochten strijden hiervoor. Voorv elk laken of voor elke lamp ontvangen zij een bepaald bedrag van de Nationale Postcode Loterij. Hoe beter zij hun opdracht vervullen, des te meer geld er geschonken kan worden aan het goede doel. Natuurlijk zit er voor de beide straaten ook iets in het laatje. De straat die het meeste geld binnenhaalt, wint een geheel verzorgd straatfeest. De opdrachten van de beide straten zijn eerder opgenomen, registraties hiervan worden getoond tijdens de uitzending. De muzikale omlijsting wordt verzorgd door de groep De Soca Boys en een optreden van Cherwin Muringen, die onlangs als Seal de European Soundmixshow won.

KAART VOOR EEN KIND

In ‘Straat op Stelten’ vindt wekelijks de uitreiking vasn de straatprijs van de Nationale Postcode Loterij plaats. Hetb programma wordt eveneens - live - uitgezonden vanuit de regio waar de Straatprijs van de Nationale Postcode Loterij is gevallen. daarnaast zit ook de ‘Kaart voor een Kind’-actie in het programma verweven. Deze actie is door de National Postcode Loterij, in samenwerking met onder andere Unicef, Terre des Hommes, Novib en Mensen in Nood, opgezet naar aanleiding van het tienjarig bestaan van het verdrag van de Rechten van het Kind op 20 november van dit jaar. In de actieblokken kunnen de kijers zich door middel van een ansichtkaar opgeven voor de National Postcode Loterij, waarmee zij de actie ‘Kaart voor een Kind’steunen. Tijdens de uitzending wordt een aantal van de kaarten getrokken. De inzenders worden gebeld om hen te vertellen dat zij -en alle mensen met dezelfde postcode - een geldprijs hebben gewonnen. Verder zullen de goede doelen worden belicht die verbonden zijn aan deze actie.

UITZENDING DONDERDAG 10 JUNI, TUSSEN 20.30 EN 22.00 UUR.

PRODUCENT: JOOP VAN DE ENDE TV-PRODUCTIES.

Laatste verandering: juni 10, 1999

Deel: ' RTL4-programma 'Straat op stelten' te gast in Den Helder '