Rijksuniversiteit Groningen

21 december
Scholen voor voortgezet onderwijs, RUG en NHL samen in ICT-Noord

Op 21 december vindt de officiële start plaats van het nieuwe samenwerkingsverband ICT-Noord. ICT-Noord staat voor een omvangrijke en intensieve samenwerking op het gebied van informatie- en communicatietechnologie tussen ruim veertig scholen voor voortgezet onderwijs uit de drie noordelijke provincies, de Rijksuniversiteit Groning (RUG) en de Noordelijke Hogeschool Leeuwarden (NHL). Sinds ruim twee jaar vormen dertien scholen voor voortgezet onderwijs in het Noorden samen met de RUG en de NHL het 'Noordelijke Samenwerkingsverband ICT'. Een zestiental andere middelbare scholen vormen sinds vorig jaar een vergelijkbaar samenwerkingsverband. Beide samenwerkingsverbanden besloten gezamenlijk het nieuwe ICT-Noord te gaan vormen. Zo kunnen zij in de toekomst ICT succesvol in het onderwijs implementeren, een optimale bundeling van expertise krijgen en alle scholen in de drie noordelijke provincies laten delen in de voordelen van samenwerking op het gebied van ICT. Voorzitter van het College van Bestuur van de RUG prof.dr. E. Bleumink verricht de officiële start van ICT Noord.

Datum en tijd

dinsdag 21 december 1999, 15.30 uur

Evenement

Start ICT-Noord