Ruim 1 miljoen Internet-sites draaien op Windows NT Server

Onderzoeken van Netcraft en IntelliQuest tonen aan dat Windows NT Server het meest gebruikte Internet- en intranet-platform is

Schiphol-Rijk/Brussel, 17 maart 1999 - Microsoft maakt bekend dat ruim 1 miljoen Internet-sites momenteel Microsoft Windows NT Server gebruiken als web-serverplatform. Daarnaast heeft een onderzoek van IntelliQuest aangetoond dat Windows NT het meest gebruikte zakelijke Internet-platform is. Ruim 40 procent van alle zakelijke Internet-sites draait op Internet Information Server (IIS), terwijl een jaar geleden dit cijfer nog op 33 procent lag. IIS is met 47 procent van alle zakelijke intranet-sites tevens het meest gebruikte intranet-platform. Negen maanden geleden lag dit percentage nog op 41 procent. Daarnaast is Windows NT Server het belangrijkste e-commerce platform. Volgens het February 1999 SSL Server Survey van Netcraft is ruim 36 procent van gecertificeerde SSL Internet sites gebaseerd op Windows NT Server en IIS. SSL-technologie wordt gebruikt door e-commerce sites voor veilige transacties. Volgens een ander onderzoek van Netcraft was de site van het Youth Orchestra of Florida (YOOF) (https://www.yoof.org), een regionaal orkest uit Florida, de 1.000.001ste site die Windows NT Server 4.0 als Internet-platform implementeerde.

"Toen een steeds groter deel van ons publiek Internet begon te gebruiken voor ontspanning en om informatie te zoeken, realiseerden we ons dat we hier een uitstekende kans hadden om het werk van onze leden te promoten," vertelt Myra Weaver, executive director bij het Youth Orchestra of Florida. "Windows NT Server biedt ons een rendabel en betrouwbaar platform waarmee we snel en gemakkelijk een uitgebreide Internet-site konden opzetten, compleet met samples van onze muziek, profielen van onze leden en informatie over onze optredens."

Windows NT Server 4.0 vormt een compleet platform dat klanten voorziet van een end-to-end oplossing. Het product voorziet in een brede reeks van behoeften, van de eenvoudigste manier om informatie op het web te zetten via Office, tot en met het implementeren van geavanceerde intranet- en e-commerce applicaties. Windows NT Server is niet alleen het belangrijkste platform om branchespecifieke zakelijke toepassingen over te zetten op een intranet, het groeit tevens snel uit tot het voorkeursplatform voor toonaangevende e-commerce bedrijven, zoals Levi Strauss & Co.

Meer informatie over Windows NT Server 4.0 met IIS is te vinden op: https://www.microsoft.com/ntserver/web/.
Microsoft
Sinds de oprichting in 1975 heeft Microsoft zich ten doel gesteld om voor de PC software te creëren die mensen waardevolle mogelijkheden biedt, zowel thuis als op het werk en op school. Microsoft's visie 'een computer op ieder bureau en in ieder huis', is nu geïntegreerd met Internet, hetgeen het bereik van de PC en haar gebruikers verruimt. Als 's werelds grootste softwareleverancier levert het bedrijf innovatieve producten die doorlopend worden afgestemd op de behoeften van de klant. Het productaanbod omvat besturingssystemen, server-applicaties, applicaties voor zakelijk en privé-gebruik en tools voor het ontwikkelen van bedrijfsbrede zakelijke en Internet-applicaties. Microsoft biedt tevens online diensten, geeft personal computerboeken uit en levert hardware, waaronder toetsenborden en muizen. De producten van Microsoft zijn geschikt voor vrijwel alle PC's, beschikbaar in meer dan dertig talen en worden in meer dan vijftig landen verkocht.

Deel: ' Ruim 1 miljoen Internet-sites draaien op Windows NT Server '