Ingezonden persbericht

Margriet Geld-enquête toont gevolgen crisis

Ruim driekwart van de vrouwen kent geldproblemen

Hoofddorp, 11 oktober 2012 - Het effect van de crisis wordt steeds duidelijker. Meer dan driekwart van de Nederlandse vrouwen heeft weleens geldproblemen. 54% zegt er zelfs wakker van te liggen. Dat blijkt uit de Geld-enquête van weekblad Margriet deze week.

Geldproblemen blijken niet langer iets om je voor te schamen. 94% praat erover met vrienden en familie. Over wat ze verdienen zijn vrouwen minder open: 70% vindt dat dat een ander niet aangaat. 79% zegt om hulp te vragen wanneer zij grote schulden zouden hebben. 16% zegt weleens geld te hebben geleend bij financiële problemen.

Geld en relatie
Niet alle vrouwen zijn even eerlijk tegen hun partner als het gaat om hun uitgaven. 47% overlegt niet met haar partner wanneer ze bepaalde aankopen wil doen en 23% mag van haar partner ook niet alles kopen wat ze wil. 11% zegt dat ze haar partner aantrekkelijker zou vinden als deze meer zou verdienen.

Speciaal spreekuur
Naar aanleiding van de enquête heeft Margriet, in samenwerking met het Nibud, op woensdag 24 oktober een speciaal spreekuur voor financiële vragen georganiseerd. Alle uitslagen van de Geld-enquête, die werd gehouden i.s.m. onderzoeksbureau Motivaction, staan deze week in Margriet. Sanoma Media Netherlands
Sanoma Media is met haar publiekstijdschriften, customer media, televisiezenders, events, websites, mobiele sites, mobiele apps en iPad apps het grootste mediabedrijf in bereik in Nederland. Sinds 29 juli 2011 is Sanoma (67%) eigenaar van SBS Nederland, samen met partner Talpa (33%).

Het portfolio van Sanoma Media bestaat uit meer dan 100 uiteenlopende A-merken waaronder AutoWeek, Donald Duck, delicious., Flow, Kieskeurig.nl, Libelle, Margriet, NU.nl, Viva, Vrouwonline.nl, SchoolBANK.nl, en Startpagina.nl.

Sanoma Media is een grensverleggend mediahuis, dat met haar expertise, creativiteit en aansprekende content adverteerders de juiste context biedt om hun doelstelling te realiseren. Met de toevoeging televisie kan nog meer worden ingespeeld op de multimediale behoefte van de consument en de adverteerder. Meer informatie over Sanoma Media Netherlands vind je op www.sanomamedia.nl

Sanoma Media Netherlands B.V. maakt deel uit van de Sanoma Group, een veelzijdige mediaorganisatie die informatie, educatie en entertainment verzorgt voor miljoenen mensen in meer dan twintig landen.

Volg ons op Twitter: twitter.com/sanomamediaNL

Deel: ' Ruim driekwart van de vrouwen kent geldproblemen '