Nederlandse netwerken sneller dankzij SDH-apparatuur van Marconi

Diegen/Utrecht, maart 2000 - Marconi laat weten dat het in Nederland al voor meer dan GBP 108 miljoen SDH-netwerkapparatuur (Synchronous Digital Hierarchy) heeft verkocht. Marconi is daarbij vooral schatplichtig aan de versnelde liberalisering van de Nederlandse communicatie-infrastructuur.

Terwijl de apparatuur zelf het landelijke netwerk sneller en krachtiger zal maken, zorgen de commerciële aspecten die aan het contract kleven voor een versnelde levering van de nieuwe apparatuur.

Orders die door Siemens Nederland - Marconi's lokale distributiepartner  over het laatste jaar zijn afgesloten, omvatten de levering van de nieuwste reeks Three SMA multiplexers en MSH-84 'digital cross connect'-systemen ter waarde van circa 108 miljoen pond.

Peter Brown, President van de EMEA-groep van Marconi: "De toenemende snelheid waarmee de deregulatie om zich heen slaat in de wereldwijde telecommunicatiemarkt, legt een grote druk op PTT's om hun centrale netwerken op te waarderen; niet alleen om het almaar groeiende spraak- en dataverkeer op te vangen maar ook om capaciteit te bieden aan het verkeer dat nieuwe spelers in de markt genereren."

"Snelheid, foutbestendigheid en kwaliteit van de geboden dienstverlening zijn absolute vereisten; niet alleen voor de apparatuur zelf maar ook voor de wijze waarop die wordt geleverd en geïnstalleerd."

Dit nieuws volgt vlak op de bekendmaking dat Marconi werd verkozen door Sprint voor de levering van krachtige communicatieoplossingen voor diens breedbandnetwerk. Deze overeenkomst omvat de invoering van Marconi's ASX-4000 switches in Sprints netwerk.

Over Marconi
Marconi plc (LONDON: MNI) is een van 's werelds snelst groeiende communicatie- en IT-bedrijven die een groot aantal belangwekkende innovatieve en technologische doorbraken op zijn naam heeft staan. Het bedrijf is wereldmarktleider in breedbandige glasvezelnetwerken en levert de sleuteltechnologie voor het NPN (Nieuwe Publieke Netwerk) en voor Internet. Met wereldwijd 45.000 medewerkers en afzet in meer dan 100 landen, geleid vanuit de hoofdvestiging in Londen, is het bedrijf genoteerd aan de Londense beurs en de FTSE-100 index. Voor meer informatie, surf naar http://www.marconi.com.
Journalisten
Voor meer informatie België: NewsEngine, Steven Mertens, tel: +32 3 237 23 24 (steven@newsengine.be) Idem Nederland: CSI PR, Dick de Bruijn, tel: +31 516 433 666, (dick@csi.nl)

Deel: ' Ruim GBP 108 miljoen Marconi SDH-apparatuur in Nederland '