Ingezonden persbericht

Amsterdam, 28 juni 2012

Run2Day Ladies Damloop steunt dance4life

Op zondag 23 september, de dag van de Dam tot Damloop, kleurt de Prins Hendrikkade in Amsterdam even roze. Die middag gaan hier de deelneemsters aan de Run2Day Ladies Damloop van start, sinds 2009 onderdeel van Nederlands grootste hardloopevenement. Bij dit onderdeel over 4 Engelse Mijl kunnen de deelnemers - naast Stichting Witte Bedjes - dit jaar ook een donatie doen aan dance4life. Deze stichting zet zich in voor voorlichting overs seks, hiv en aids. Het geld dat wordt ingezameld gaat naar projecten van dance4life in Peru.

De Run2Day Ladies Damloop is een populair onderdeel van de Dam tot Damloop. Inmiddels schreven ruim 1.100 deelneemsters zich al in. Naast het goede doel, maken de afstand en het parcours dit onderdeel zo aantrekkelijk. De 4 Engelse Mijl, een uitstekende afstand voor beginnende hardloopsters of liefhebbers van de korte afstand, start op de Prins Hendrikkade waar ook de duizenden deelnemers aan de 10 Engelse Mijl van start gaan. De loopsters doen vervolgens delen van het officiële Dam tot Dam parcours aan, zoals de unieke passage door de IJtunnel. De gezellige finish is direct aan het IJ in Amsterdam-Noord.

Inschrijven voor de Run2Day Ladies Damloop is t/m 2 september mogelijk via www.damloop.nl. Het is één van de weinige onderdelen van de Dam tot Damloop waar nog voor kan worden ingeschreven.

Noot aan de redactie (niet voor publicatie):
Voor meer informatie en beeldmateriaal kunt u contact opnemen met:

Simone Richardson
Directeur Le Champion