RUTGERS STICHTING

RUTGERS STICHTING OPENT 50+ SITE OP INTERNET

Onderwerp 'Senioren en seksualiteit' voor het eerst op de 50+ Beurs

RUTGERS STICHTING OPENT 50+SITE OP INTERNET

Utrecht, 29 september 1999 - Voor het eerst in het bestaan van de 50+ Beurs wordt het onderwerp 'Senioren en seksualiteit' op de beurs besproken. De Rutgers Stichting zal tijdens de beurs die wordt gehouden van donderdag 30 september tot en met zondag 3 oktober, de bezoekers onder meer informeren over seksualiteit op oudere leeftijd. Daarnaast kan op de beurs voor het eerst de speciaal ontwikkelde webpagina voor ouderen van de Rutgers Stichting bezocht worden. De site is bedoeld als aanvulling van de bestaande manieren om informatie op te vragen, zoals de informatielijn erectiestoornissen.

De stichting heeft de 50+ webpagina's opgezet omdat ouderen steeds vaker vragen over seksualiteit stellen. Het webadres rutgers.nl bestond al, maar vanaf 30 september kunnen 50-plussers met hun specifieke vragen en wensen over seksualiteit op internet terecht. Tijdens de beurs kunnen senioren on-line vragen stellen aan artsen en seksuologen over bijvoorbeeld verschil in verlangen, de overgang, erectieproblemen en pijn bij het vrijen. Daarnaast kan via de site informatie aangevraagd worden zoals brochures, video's of folders.

Het blijkt dat deze anonieme manier van informatie vragen over seksualiteit nog steeds door jongeren én ouderen op prijs wordt gesteld. Dit blijkt eveneens uit de gegevens van de informatielijn erectiestoornissen die de Rutgers Stichting sinds een jaar heeft.

Sinds de introductie van de informatielijn in augustus vorig jaar zijn er 4500 (voornamelijk mannelijke) bellers geregistreerd. Ondanks dat ze anoniem bellen, wil de helft van de bellers toch een persoonlijk gesprek met één van de voorlichters van de Rutgers Stichting. Veel vragen die gesteld worden zijn erg persoonlijk. Zo wordt vaak de vraag gesteld 'heb ik nu last van erectiestoornissen' of 'ik moet een prostaatoperatie ondergaan, krijg ik nu last van erectieproblemen?'

"Advies op maat is dan ook de toekomst", aldus Regien van Adrichem van de Rutgers Stichting. "Een telefoonnummer waar mensen anoniem naar toe kunnen bellen en een speciale seniorenwebsite waarbij direct vragen gesteld kunnen worden aan onze deskundigen passen daarom geheel in de lijn van onze doelstellingen".

De website van de Rutgers Stichting voor ouderen is vanaf 30 september te openen: www.rutgers.nl/50+. Het telefoonnummer van de informatielijn erectiestoornissen: 0900- 11 11 888 (1 gulden per minuut).

0 0 0

Voor meer informatie kunt u terecht bij de Rutgers Stichting, Regien van Adrichem. Telefoonnummer: 030 - 231 34 31 / 06 - 50 69 63 09.

29 sep 99 10:29

Deel: ' Rutgers Stichting opent 50+ site op Internet '