( bw)(ny-datatreasury) 's werelds grootste producent van elektronische betaalautomaten sluit overeenkomst met datatreasury; op procesdag erkent ingenico dat datatreasury's patenten geldig en afdwingbaar zijn  zakelijke editors/high-tech schrijvers   melville, n.y.--(business wire)--7 nov. 2005--datatreasury corporation, een kleine controles verwerkende onderneming, maakte vandaag bekend dat een belangrijk proces over patentschending dat was aangespannen tegen de franse groupe ingenico, 's werelds belangrijkste producent van elektronische betaalautomaten, is bijgelegd en dat er een licentieovereenkomst is bereikt. dit proces was een van verschillende, met veel publiciteit omgeven rechtszaken die datatreasury in het federale hof heeft aangespannen tegen een aantal banken en betalingen verwerkende ondernemingen. de ingenico overeenkomst volgt na overeenkomsten met de bankgigant jpmorgan chase, de leverancier van controles verwerkende software netdeposit, inc. en rdm corporation, een vooraanstaande fabrikant van betaalautomaten en bewaarplaatsen van controlebeelden.   datatreasury had ingenico beschuldigd van overtreding van de amerikaanse patenten nrs. 5.910.988 en 6.032.137, die in 1999 en 2000 aan datatreasury zijn verleend voor het vangen van beelden en de gecentraliseerde verwerking en elektronische opslag van documenten en controle-informatie. deze patenten beschrijven een technologisch proces, waarmee de federaal tot wet verheven check clearing for the 21st century act, kortweg bekend als de "Check 21", kan worden geïmplementeerd.   Een deel van de overeenkomst met Ingenico is gedocumenteerd in de vorm van een goedkeuringsoordeel dat is ingediend in de Texarkana divisie van de Amerikaanse arrondissementsrechtbank voor het oostelijke district van Texas, een soortgelijk document als hetgeen is ingediend door de voormalige gedaagden JPMorgan Chase en Bank One. Evenals bij JPMorgan Chase en Bank One erkent het goedkeuringsoordeel bij Ingenico (kan worden bekeken op www.datatreasury.com/consentdocuments) de validiteit en afdwingbaarheid van DataTreasury's patenten.   Aan Ingenico is nu door DataTreasury een licentie verleend, waardoor het bedrijf de patenten op een wereldwijde basis kan benutten. De condities van de licentieovereenkomst zijn vertrouwelijk. "Dit is een andere belangrijke overwinning voor onze investeerders", zei DataTreasury CEO Keith DeLucia, "vooral omdat het enkele weken komt na de licentieovereenkomst die wij hebben gesloten met Community Banking Systems, een geavanceerd bedrijf voor de afbeelding van documenten. Ons licentieprogramma gedijt voorspoedig."   "Ingenico werd vertegenwoordigd door Larry Nixon van Nixon & Vanderhye, misschien 's lands meest deskundige advocatenkantoor voor intellectueel eigendom, en hij bestreed ons tot de dag van het proces," zei Ed Hohn, hoofdadvocaat voor de aanklager. "Maar Ingenico moest het tenslotte opgeven en toegeven dat zij DataTreasury's patenten niet onderuit kon halen, evenmin als JPMorgan Chase. Ik ben blij te zien dat het hof nog een goedkeuringsoordeel velt met de mededeling dat deze patenten geldig en afdwingbaar zijn. Ons procesteam zal nu deze intellectuele eigendomsrechten van het bedrijf afdwingen door First Data Corporation, Wells Fargo, Bank of America, Citigroup en de rest van de gedaagden voor de rechter te brengen voor de enige echte onderwerpen die overblijven: schending, schade en opzettelijke schade. Laat de processen beginnen!"   Over DataTreasury Corporation   DataTreasury, een privé-bedrijf, is in 1998 opgericht en ontwikkeld rond de patenten die zijn "Global Repository Platform" omvatten, wat 's werelds meest functionele en veilige informatiebeheerssysteem is. Aan DataTreasury werden in 1999 en 2000 de patenten verleend voor het vangen van beelden en de gecentraliseerde verwerking en elektronische opslag van documenten en controle-informatie. Verschillende landen hebben de patenteerbaarheid van deze technologie erkend en DataTreasury heeft veel andere patenttoepassingen rond dit systeem aangevraagd.   --30--AWG/na*   CONTACTPERSOON: DataTreasury Corporation, Melville           Eric Wetzel, +1-512-474-7514

Deel: ' 's Werelds grootste producent van elektronische betaalautomaten slui.. '