Ingezonden persbericht

10 februari 2003

Salesforce.com® richt zich met haar CRM upgrade oplossing op 's wereld grootste bedrijven

~ onmiddellijk beschikbaar en geen upgrade kosten ~

Salesforce.com, marktleider op het gebeid van online CRM, heeft aangekondigd haar marktaandeel in de enterprise CRM-markt te willen vergroten met de introductie van een upgrade versie van haar Enterprise Edition. Met de Enterprise Edition richt salesforce.com zich op 's werelds grootste bedrijven.

In februari 2002 heeft salesforce.com haar Enterprise Edition geïntroduceerd om bedrijven meer functionaliteit te bieden. Vanaf dat moment maken bedrijven als Fleet Synergy, Wyse technologies, Innovex en USA Today gebruik van de Enterprise Edition. De nieuwste versie van salesforce.com biedt enterprise klanten betere ondersteuning voor de gehele verkooporganisatie en voegt belangrijke sales-, marketing- en service-oplossingen toe.

"Een van de voordelen van ons model is dat wij elke 3 tot 4 maanden nieuwe upgrades kunnen leveren aan onze klanten. Dit zorgt ervoor dat wij zeer snel kunnen reageren op verzoeken en vragen van onze klanten," zei Fergus Gloster, Vice President Marketing van salesforce.com EMEA. "We verslaan met gemak conventionele softwareleveranciers waarvan de bedrijfs- en technologie-architecturen niet in staat zijn om deze tweerichtingscommunicatie met klanten op te zetten."

Doordat alle CRM-oplossingen van salesforce.com online worden aangeboden zijn upgrades onmiddellijk beschikbaar zonder daarvoor eerst bepaalde hardware-instellingen te hoeven wijzigen en consultancy- en upgradekosten te moeten betalen. Bovendien profiteren klanten van salesforce.com meteen van de nieuwste ontwikkelingen zonder dat de prijs van hun abonnement verandert.

Nieuwe features zijn:

Ondersteuning voor de gehele verkooporganisatie, inclusief mobiele werknemers: de Offline Edition is nu beschikbaar in tien talen. De Wireless Edition is nu geschikt voor meerdere apparaten, waaronder Palm, iPAQ, BlackBerry, Handspring Treo en van telefoons die voorzien zijn van HTML- of WAP.

Sales automation: Salesforce.com heeft speciale sales managementtools ontwikkeld die tegemoet komen aan de behoeften van het bedrijfsleven. Er zijn rapportageverbeteringen aangebracht waaronder meer rapportagefilters en meer flexibiliteit in het samenstellen van klantrapporten. Daarnaast is er ook een verbeterde managementtool die de productiviteit verbetert tussen verspreide salesteams en die activiteiten traceert op regio, markt of land.

Marketing automation: De marketing automation applicatie heeft meerdere functionaliteiten gekregen om grote marketingorganisaties beter te ondersteunen. Leads kunnen nu in de massa opgenomen worden en campagnes kunnen 'gekloond' worden om de efficiency te verhogen.

Klantenservice en -ondersteuning: Salesforce.com's self-service portal voor klanten is een belangrijk onderdeel van de functionaliteit. Het stelt grote organisaties in staat wereldwijd met klanten via het web te communiceren tegen minder kosten dan andere servicekanalen. Belangrijke verbeteringen om de portal gebruiksvriendelijker te maken en sneller in te zetten zijn dat portal-gebruikers attachments en hyperlinks kunnen bekijken, attachments kunnen oploaden naar cases en 'super gebruikers' kunnen aanwijzen die toegang hebben tot alle cases die hun organisatie heeft toegevoegd.

Gedreven door frustratie over hoge kosten en beperkingen van klant/server implementaties, kiezen bedrijven voor salesforce.com in plaats van conventionele CRM-software. Door het snelle succes van salesforce.com groeit het aantal klanten en gebruikers aanzienlijk, omdat executives overstappen van enterprise software naar online CRM succes. Salesforce.com heeft nu wereldwijd meer dan 5,600 klanten en 76.000 gebruikers.

(501 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over salesforce.com
Salesforce.com heeft momenteel meer dan 5.600 klanten voor haar online CRM-oplossing, waaronder belangrijke internationale spelers als Le Méridien, Autodesk en Daiwa Securities SMBC Europe. Salesforce.com biedt haar CRM-oplossing aan als een online informatietool via een webservices infrastructuur. Vorig jaar heeft salesforce.com meer CRM-klanten aan haar klantenbestand toegevoegd dan Siebel, PeopleSoft, Oracle en SAP bij elkaar.

De salesforce.com productserie - Professional Edition, Enterprise Edition, Team Edition, Offline Edition en Wireless Edition - geeft bedrijven een volledig overzicht van de klant. De succesvolle CRM-oplossingen van het bedrijf bieden geïntegreerde online sales force-automatisering, management van de klantenservice, helpdesk toepassingen en geautomatiseerde marketingapplicaties. Hiermee kunnen bedrijven op een succesvolle manier communiceren met klanten wereldwijd.

Het bedrijf heeft aanzienlijke waardering vanuit de branche ontvangen, waaronder twee vijf-sterren 'ratings' van PC Magazine, de Deploy Award van InfoWorld, Top 10 CRM Implementation van de Aberdeen Group en InfoWorld s 2001 CRM Technology of the Year.

Salesforce.com is opgericht in 1999 en heeft haar hoofdkantoor in San Francisco. Daarnaast heeft salesforce.com kantoren in Europa en Azië. Salesforce.com's wereldwijde klantenbestand omvat onder andere Dow Jones Newswires, Fujitsu, Le Méridien Hotel Group, Corel Quantum Peripherals en Siemens. Klanten in de Benelux zijn onder andere Sigma Coatings en FleetSynergy.

Salesforce.com is een geregistreerd handelsmerk van Salesforce.com, Inc., San Francisco, California. Alle andere gebruikte handelsmerken en geregistreerde handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaars.

Voor verdere persinformatie, fotografie of een interview kunt u contact opnemen met Yvonne van Bokhoven of Kim van Bokhoven bij LEWIS, het IT PR bureau. Tel: +31 (0)40 235 46 00Fax: +31 (0)40 235 46 01
E-mail: kimv/yvonnev@lewispr.comWebsite: http://www.lewispr.com

Voor overige informatie kunt u contact opnemen met Amanda Fennell, marketing manager bij salesforce.com EMEA: Tel: +353 1 272 3517Fax: +353 1 272 3501
E-mail: afennell@salesforce.com Website: http://www.salesforce.com