Tom Coronel

19 Februari 2003: JGTC nieuws

Nadat Honda haar rijders - op één na - bekend maakte voor het JGTC wordt er steeds meer bekend over de samenstelling van de teams in het Japans GT kampioenschap. De nog te vervullen vacature in de Nakajima Racing Honda NSX rijder is natuurlijk de opgengevallen plaats van Ralph Firman. Brits Formule 3 kampioen Robbie Kerr heeft onlangs voor Nakajima een Formule Nippon test afgelegd, dus wellicht wordt hij de vervanger van zijn landgenoot bij Tom's voormalige team.

Het Nissan rijdersteam zal in 2003 bestaan uit Satoshi Motoyama, Michael Krumm, Masami Kageyama, Richard Lyons, Yuji Ide en Benoit Treluyer. Een opvallende nieuwkomer in dit rijtje is Richard Lyons. De Brit die alweer zijn derde seizoen in Japan ingaat vervangt de eerder aangekondigde Darren Manning die op zijn beurt de voorkeur gaf aan een zitje in de Amerikaanse ChampCar series. Grote afwezige op de Nissan lijst is Erik Comas. De oud Formule 1 coureur lijkt de helm aan de wilgen gehangen te hebben. Hij blijft achter de schermen echter wel aanwezig als manager van zijn landgenoot Treluyer.

De derde grootmacht in het Japans GT kampioenschap, Toyota, heeft nog geen aankondiging gedaan over de activiteiten voor dit jaar. Vast staat echter wel dat Wayne Gardner niet langer deel zal uitmaken van het TOM'S team waar hij de afgelopen jaren reed. De voormalige wegrace kampioen maakte onlangs namelijk bekend te stoppen met zijn actieve race carrière.

Op onze Seizoen 2003 pagina hebben we een up to date overzicht met de deelnemers aan het Japans GT kampioenschap.

De organisatie van het JGTC presenteerde onlangs de promotie film van het kampioenschap van dit jaar. Hij is te zien op de website van het JGTC, www.jgtc.net.

Deel: ' Samenstelling teams in het Japans GT kampioenschap '