Samenwerking Bull en BEA op markt voor elektronische transacties

Internationale overeenkomst om implementatie van bedrijfsoplossingen te versnellen

Amsterdam, 15 december 1999 * Bull en BEA Systems, Inc., The E-Commerce Transactions Company(tm), kondigden een samenwerkingsakkoord aan op het gebied van technologie, serviceverlening, marketing en verkoop. In het kader van dit akkoord krijgt Bull de internationale distributielicentie voor BEA eLink(tm), een assortiment integratieproducten voor bedrijven, alsook voor de componenten van BEA voor de elektronische handel. Daarnaast wordt Bull de eerste partner van BEA die een licentie krijgt om de BEA Accelerated Process-methodologie te gebruiken. Deze maakt het mogelijk om applicaties sneller te definiëren. Door het akkoord tussen Bull en BEA kunnen klanten snel en veilig robuuste, op het web gebaseerde bedrijfsoplossingen met een hoge verwerkingscapaciteit implementeren. Dit dankzij de ervaring van Bull op het vlak van integratie in combinatie met de producten en methodologie van BEA.

Volgens het 'Center for Research in Electronic Commerce' van de 'University of Texas' in Austin is de omzet van de Internet-economie in het afgelopen jaar enorm gestegen, namelijk van 301 miljard dollar vorig jaar tot meer dan een half biljoen dit jaar. Volgens International Data Corp. (IDC) gaat meer dan de helft van dit bedrag naar de uitbreiding van de infrastructuur, aangezien bedrijven er alles aan doen om de sneltreinvaart van de Internet-economie bij te kunnen houden.

Als gevolg van het akkoord wordt Bull de eerste Europese partner die het volledige BEA E-Commerce Transaction Platform(tm) in licentie mag geven, met inbegrip van BEA WebLogic®, BEA TUXEDO®, het assortiment bedrijfsintegratieproducten BEA eLink(tm), de componenten van BEA voor de elektronische handel en de BEA Accelerated Process-methodologie. Meer dan 300 consultants, integrators en ingenieurs van Bull zullen een uitgebreide opleiding krijgen bij BEA in verband met de integratie- en componententechnologieën en de Accelerated Process- methodologie. Op deze manier wordt de ervaring van BEA op het gebied van de lopende klantenprojecten met Bull gedeeld. Bull van zijn kant zal de volledige verzameling producten implementeren in zijn 'International Competency Centres' in het Franse Grenoble en in Phoenix in de Amerikaanse staat Arizona.

De BEA Accelerated Process-methodologie is een reeks processen die hun nut reeds bewezen hebben met het oog op het versneld ontwerpen van complexe integratieprojecten voor bedrijfsapplicaties en e-commerceprojecten. Met de klassieke technieken zijn al gauw zes maanden tot een jaar nodig om zulke projecten tot een goed einde te brengen. Indien de methodologie van BEA wordt toegepast door ervaren Bull consultants, kan die periode doorgaans worden teruggebracht tot vijf à zeven weken.

Basiselementen partnership Bull en BEA:

* Het BEA Accelerated Process.

* Een licentie waarmee Bull de componenten van BEA overal ter wereld mag gebruiken en implementeren. Hierdoor beschikt Bull over gebruiksklare componenten voor bedrijfsapplicaties, zodat deze sneller op de markt kunnen worden gebracht.

* Een internationale licentie voor het gebruik en de implementatie van BEA eLink en de ontwikkeling en integratie van kant-en-klare connectoren voor GCOS-mainframes en oude applicaties met behulp van de BEA eLink-bedrijfsintegratietechnologie en -producten. De BEA eLink integratiesoftware voor bedrijven omvat ondersteuning voor elektronische handelstransacties en adapters die de connectiviteit tussen applicaties garanderen, naast tal van opties voor bedrijfsprocessen en data-integratie in een robuuste, veilige en schaalbare beheerde omgeving. Dankzij de eLink-connectoren kan de klant zijn GCOS-mainframe en oude applicaties makkelijk integreren in nieuwe oplossingen die op de elektronische handel zijn afgestemd. Zo hoeft hij geen elektronische handelsopportuniteiten te missen.

* De integratie van het BEA WebLogic-platform, één van de meest complete en robuuste web applicatieservers, in de op componenten gebaseerde TP-systemen van Bull en de e-infrastructuuroplossingen die draaien onder Bull's Escala-reeks. Hieronder vallen de meest schaalbare en krachtige Unix servers die vandaag op de markt verkrijgbaar zijn, met gegarandeerde prestaties en beschikbaarheid.

BEA Systems, Inc.
BEA Systems, Inc. (Nasdaq: BEAS) is The E-Commerce Transactions Company, de drijvende kracht achter tal van 's werelds meest vernieuwende bedrijven die de "e-generatie" bedienen. Dit zijn bedrijven zoals Amazon.com, Federal Express, E*Trade, United Airlines, DIRECTV, Qwest, Nokia en Kaiser-Permanente. De e-generatie vertrouwt op het Web om zijn dagelijkse transacties te voeren. Daarvoor zijn complexere applicaties vereist met een persoonlijke inslag. Bovendien moet je er op kunnen vertrouwen dat je Web site iedere minuut van de dag beschikbaar is. BEA's bekroonde E-Commerce Transaction Platform(tm), in combinatie met adviesverlening, opleidingen en ondersteunende services van BEA, helpen bedrijven om hun initiatieven op het gebied van elektronische handel snel en betrouwbaar uit te voeren. De oplossingen van BEA helpen zowel grote als kleine ondernemingen om een elektronische handelsinfrastructuur op te zetten die hun bestaande investeringen beter doet renderen en die tevens de basis vormt voor de e-generatie om een succesvol geïntegreerde elektronische handel op te zetten. BEA telt 52 vestigingen in 24 landen met de hoofdvestiging in het Californische San Jose. De onderneming is op het Web te vinden op

Over Bull
Bull is met meer dan 21.000 werknemers actief in ruim 100 landen en boekte in 1998 een omzet van $ 4,3 miljard. Bull levert een omvangrijk assortiment systemen, infrastructurele software en IT-diensten door een innovatief productontwikkelingsbeleid, samenwerking met de beste partners en eigen deskundigheid op het gebied van integratie.

Behalve om zijn GCOS-mainframes is Bull in de automatiseringswereld vooral bekend om zijn innovatieve producten: de UNIX-servers van de Escala-familie, de NT EXPRESS5800-serie, smartcards en software als OpenMaster en AccessMaster voor een veilig beheer van systemen en netwerken. Het hoofdkantoor van de Noord- en Zuid-Amerikaanse vestigingen van Bull is gevestigd in Billerica, in de Amerikaanse staat Massachusetts. De Webadressen van Bull zijn http://www.bull.com en voor de Verenigde Staten www.us.bull.com.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Text 100 BV Bull Benelux
N.V.
Jeroen Breuer/Evelien van Waveren Jan Aerts
Tel.: + 31 20 5304338 Tel.: + 31 20
Fax: + 31 20 5304331 Fax: + 31 20 4302917
E-mail: jeroenb@text100.nl E-mail: Jan.Aerts@bull.net E-mail: evelienvw@text100.nl

Deel: ' Samenwerking Bull en BEA op markt elektronische transacties '