99120

SMART INTERNET USAGE 2.0 EN SAMENWERKING HP, CISCO EN EDS VOOR INTERNET-SERVICEBEHEER

Amstelveen, 14 mei 1999 - Hewlett-Packard introduceert de nieuwste versie van Smart Internet Usage (SIU 2.0) en gaat een samenwerkingsverband aan met Cisco Systems Inc. en EDS. Deze ontwikkelingen betekenen een belangrijke verbetering op het gebied van Internet servicebeheer. SIU 2.0 levert dienstverleners en netwerkmanagers een geconsolideerd Internet-datatransactie platform voor facturering, monitoring en data-mining van het gebruik van netwerkbronnen en -diensten. De combinatie met de NetfFlow dataverzamelingstechnologie van Cisco en de ervaring van EDS op het gebied van business consulting en systeemintegratie, biedt alle belangrijke bedrijfsonderdelen van Internet-dienstverleners Internet Protocol (IP) -oplossingen voor gebruiksbeheer.

Smart Internet Usage 2.0
Met SIU 2.0 krijgen Internet-dienstverleners de beschikking over kritische informatie. Hierdoor kunnen ze nieuwe winstgevende diensten ontwikkelen en de klantenbinding vergroten zonder de kosten voor de dienstverlening te verhogen. SIU 2.0 biedt dienst-verleners en systeembeheerders ongekend flexibele en krachtige mogelijkheden die kunnen worden afgestemd op individuele behoeftes, zoals diensten en facturering op verschillende niveaus, strategische marketing, capaciteitsplanning en datamining:
* een gedistribueerde architectuur voor dataopslag voor hoge beschikbaarheid en onbegrensde schaalbaarheid;

* IDR+; een flexibele, door de gebruiker te configureren gebruikersinterface voor structuur en formaat van gegevens-output;

* een configureerbare regelinterface voor zakelijk beleidsmanagement;
* open API's voor de ontwikkeling van nieuwe gebruikstoepassingen en bedrijfsmodellen.

Samenwerking HP, Cisco en EDS
De samenwerking tussen HP, Cisco en EDS verbetert de bestaande IP infrastructuur door uitbreiding van het netwerk van de Internet-dienstverlener en de beheermogelijkheden van de systeembeheerder. Met SIU 2.0 van HP kunnen vitale netwerkgegevens en voor een bedrijf relevante informatie uit diensten en systemen op een hoger niveau worden samengevoegd, gecorreleerd en worden beheerd. De ervaring van EDS op het gebied van business consulting en systeemintegratie maakt de IP managementoplossingen zeer compatible en geschikt voor verschillende applicaties en leveranciers en verbetert de bedrijfsvoering, inclusief customer care en facturering. De Netflow software van Cisco Systems identificeert IP packet flows, verzorgt efficiënte dataverzameling, versnelt de beveiligingsfiltering en exporteert de verzamelde gegevens, zonder de snelheid van het datatransport te verlagen.

Hewlett-Packard levert één van de breedste productportfolio's op het gebied van informatie-technologie. Naast computersystemen heeft HP software, randapparatuur, complete Internet- en intranetoplossingen, communicatieproducten en test- en meetapparatuur. Met 122.800 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen, waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Informatie van Hewlett-Packard is te vinden op: www.hp.nl.

(Niet voor publicatie)
Voor meer informatie over dit bericht:
John Wiltschut
john_wiltschut@hp.com

Dit bericht is beschikbaar via www.hp.nl/pers; in het Engels via: www.newsdesk.com.

HP-UX versie 10.20 en later en HP-UX versie 11.0 en later (zowel in 32- als 64-bit configuratie) op alle HP 9000 computersystemen zijn OpenGroup UNIX 95 merkproducten.

UNIX is een geregistreerd handelsmerk van The Open Group.

Windows NT is in de Verenigde Staten een geregistreerd handelsmerk van Microsoft Corporation.

Deel: ' Samenwerking HP, Cisco en EDS voor Internet-servicebeheer '