Knoware en Cisco bundelen krachten om end-to-end netwerkoplossingen aan te bieden

Knoware benoemd tot Cisco Powered Network

Amsterdam, 15 februari 1999 Knoware, een aanbieder van Internet-diensten aan zowel zakelijke klanten als consumenten, en Cisco Systems hebben in het kader van het Cisco Powered Network programma hun krachten gebundeld. Knoware klanten profiteren hierdoor van betrouwbare, snelle en veilige Internet-diensten met behulp van een Cisco Powered Network. De samenwerking onderstreept het belang dat Knoware en Cisco hechten aan het gebruik van intelligente breedbandige IP-netwerken voor verbeterde connectiviteit en op netwerken gebaseerde applicaties.

"Cisco deelt onze visie dat het IP-netwerk een fundament vormt voor intelligente zakelijke oplossingen, dat onze klanten strategisch concurrentievoordeel oplevert", aldus Frans Broekhof, Managing Director van Knoware. "Door met Cisco samen te werken kunnen we geavanceerde, gedifferentieerde netwerkoplossingen snel op de markt brengen."

Om dit te bereiken zijn op locaties van Knoware Cisco 2000-, 3000-, en 7000-serie routers geïnstalleerd om toegang tot Internet te bieden, samen met 3600-serie routers en AS5300 access servers waarmee dial-up toegang wordt aangeboden. Op locaties van klanten worden verschillende types routers gebruikt, die veelal gebruikmaken van de firewall-faciliteiten van Cisco's IOS.

"De snelle en betrouwbare netwerkoplossingen van Cisco stellen service providers in staat om consistente diensten te leveren", zegt Don Listwin, senior vice president van Cisco's service provider line of business. "De relatie van Knoware met Cisco zal klanten van Knoware het vertrouwen geven dat hun service provider een hoog niveau van netwerkinteroperabiliteit en prestaties kan leveren, evenals nieuwe, geavanceerde en gedifferentieerde diensten."

In het kader van het Cisco Powered Network programma gaat Knoware diensten aanbieden die voornamelijk op Cisco-apparatuur en -software gebaseerd zijn. Knoware's deelname in het programma, door klanten te herkennen aan het gebruik van het Cisco Powered Network logo in marketinguitingen, laat het vermogen van Knoware zien om innovatieve diensten en geavanceerde technologische oplossingen te leveren. Cisco ondersteunt Knoware daarbij op zowel marketing- als technologisch gebied.

Over Knoware

Knoware BV is een professionele Internet Service Provider, die zich met name richt op de business-to-business markt. Knoware staat bekend om zijn hoogwaardige, turn-key intranet en Virtual Private Network (VPN)-oplossingen. Het hoofdkantoor is gevestigd in Bunnik. Meer informatie over Knoware is beschikbaar op http://www.knoware.nl.

Over Cisco Systems

Cisco Systems, Inc (NASDAQ: CSCO) is wereldwijd marktleider op het gebied van netwerkoplossingen voor Internet. Het hoofdkantoor is gevestigd in San Jose, Californië. In Nederland is Cisco gevestigd in Amsterdam. Cisco heeft meer dan 16.000 werknemers en realiseerde in fiscaal 1998 een totale omzet van 8,46 miljard dollar. Nieuws en informatie is beschikbaar op http://www.cisco.com.

Deel: ' Samenwerking Knoware en Cisco voor netwerkoplossingen '