BAAN

Samenwerking KPN En Baan Company

Barneveld en Reston (VS), 28 april 1999 - Baan Company N.V. maakt bekend een overeenkomst tot samenwerking te hebben getekend met Royal KPN N.V.. Hoofddoel van de samenwerking is het leveren van een telecommunicatieoplossing - op basis van BaanSeries-componenten - voor de interne bedrijfsprocessen van KPN Telecom. De oplossing zal uiteindelijk een groot aantal van KPN Telecoms bedrijfsprocessen en ongeveer 25.000 gebruikers ondersteunen. Het ontwikkelings- en implementatietraject bestrijkt meerdere jaren.

De samenwerking sluit volledig aan op de jongste herstructurering van KPN's bedrijfsprocessen. De implementatie van gestandaardiseerde bedrijfsapplicaties zal KPN meer flexibiliteit bieden en bijdragen aan verbetering van het huidige serviceniveau, terwijl nieuwe producten en diensten sneller op de markt kunnen worden gebracht. Bovendien zijn kostenbesparingen te verwachten van de standaardisatie en stroomlijning van de bedrijfsprocessen.

KPN Telecom zal kennis van bedrijfsprocessen en van de telecommunicatiebranche inbrengen. Baan voegt daar eigen expertise en kwaliteiten aan toe, die hun neerslag hebben gevonden in BaanSeries.

Baan Company
Baan Company, opgericht in 1978, is een internationaal softwarebedrijf dat de markt definieert voor high-volume, gebundelde entreprise-toepassingen. Baan levert een totaalpakket van geïntegreerde, Jaar2000-compliant softwarecomponenten waarmee de belangrijkste bedrijfsprocessen in bedrijven van verschillende grootte en verschillende aard kunnen worden aangestuurd. Baan ondersteunt op unieke wijze het proces van voortdurende bedrijfsoptimalisatie, namelijk met de Dynamic Enterprise Modeling functionaliteit en met producten die snel kunnen worden geïmplementeerd en gebruikt, en die op flexibele wijze kunnen worden aangepast aan veranderingen in het bedrijf. Dankzij de 'evergreen' producten van Baan kunnen klanten sneller inspelen op de veranderende behoeften van hun klanten, en wel door optimaal beheer van real-time informatie in de totale 'value chain'. De hoofdkantoren van Baan Company bevinden zich in Barneveld en Reston (Virginia, VS). De gewone aandelen van Baan Company worden verhandeld op de NASDAQ Stock Market (onder het symbool BAANF) en op de Amsterdamse Effectenbeurs (onder het symbool BAAN).

Deel: ' Samenwerking KPN En Baan Company '