persbericht
20 maart 2000

Nederlandse informatie op maat:
strategische samenwerking tussen Nederlandse PersDatabank & infolook
Organisaties hebben in toenemende mate te maken met sterk veranderende markten. Steeds meer organisaties herkennen dat vooral kennis onderscheidend werkt en de bepalende succesfactor van de organisatie wordt. De strategische samenwerking tussen de Nederlandse PersDatabank en infolook speelt in op deze trend en is een belangrijke stap in het aanbod van externe broninformatie.

Complete informatie-oplossingen op maat
De Nederlandse PersDatabank levert voorgerubriceerde krantenartikelen aan; infolook zorgt ervoor dat organisaties deze informatie ontvangen en vervolgens kunnen integreren in eigen toepassingen. Samen kunnen de Nederlandse PersDatabank en infolook klanten dus voorzien van complete informatie-oplossingen op maat. Elektronische knipselkranten, nieuws en achtergrondinformatie direct geïntegreerd in kennismanagement- en e-commerce-toepassingen en beschikbaar gesteld via Intranet, Lotus Notes of Microsoft Exchange, zijn slechts enkele voorbeelden van de oplossingen die de Nederlandse PersDatabank en infolook aanbieden.
Nederlandse PersDatabank & infolook
De Nederlandse PersDatabank biedt gebruikers toegang tot miljoenen artikelen uit een groot aantal onafhankelijke, Nederlandstalige journalistieke bronnen. Via de Nederlandse PersDatabank, hebben gebruikers toegang tot de archieven van de landelijke kwaliteitsdagbladen NRC Handelsblad, de Volkskrant, Trouw en Algemeen Dagblad. Daarnaast krijgen gebruikers de beschikking over artikelen uit diverse regionale bladen, opinie- en vakbladen en het ANP. Een groot deel van de beschikbare documenten is 'verrijkt' met zoektermen, zodat deze eenvoudig en snel terug te zoeken zijn. infolook begeleidt grotere organisaties bij het vormgeven en realiseren van kennismanagement- en (financiële) e-commerce-toepassingen waarin externe informatie afkomstig uit kranten, vaktijdschriften en beurzen is verwerkt.

Betrouwbare informatie
Een belangrijk voordeel van het gebruik van de informatiebronnen die de Nederlandse PersDatabank in combinatie met infolook levert, is dat deze betrouwbaar zijn. Alle nieuws en informatie uit de bronnen van de Nederlandse PersDatabank is gecontroleerd op waarheid en correctheid. Door gebruik te maken van deze bronnen, kunnen organisaties eigen gebruikers kwalitatief hoogwaardige informatie aanbieden. Bovendien zijn voor deze informatie licentie-overeenkomsten afgegeven; op deze manier houden organisaties rekening met de auteursrechten die op de bronartikelen rusten. Via de Nederlandse PersDatabank en infolook zijn organisaties dus wel gerechtigd om bijvoorbeeld elektronische knipselkranten via Intranet aan te bieden of om centrale kennisdatabanken automatisch te vullen met betrouwbare artikelen die op onderwerp zijn voorgesorteerd.

+++++

Voor meer informatie over de samenwerking tussen de Nederlandse PersDatabank en infolook of informatie over de diensten van de Nederlandse PersDatabank, kunt u terecht op de website van de Nederlandse PersDatabank (www.persdata.nl) of kunt u contact opnemen met de heer Rob Veneboer, tel. 030 635 68 81, e-mail: r.veneboer@persdata.nl

Voor meer informatie over de samenwerking tussen de Nederlandse PersDatabank en infolook of informatie over de diensten van infolook, kunt u terecht op de website van infolook (www.infolook.nl) of kunt u contact opnemen met de heer Maarten Toonders, tel. 030 697 72 64,
e-mail: Maarten.Toonders@infolook.nl