PEUGEOT NEDERLAND N.V.

SAMENWERKING PSA EN MITSUBISHI

Parijs, 12 januari 1999 - PSA Peugeot Citroën en Mitsubishi Motors Corporation hebben besloten samen te werken op het gebied van directe benzine inspuiting. De bedrijven tekenden hiertoe gisteren een overeenkomst.

De know-how van Mitsubishi vormt een aanvulling op de onderzoeken van PSA Peugeot Citroën en stelt de groep in staat een nieuwe generatie benzinemotoren te introduceren. Het belangrijkste voordeel van directe inspuiting is de besparing van brandstof, wat een vermindering van de uitstoot van C02 tot gevolg heeft. Hiermee wordt een bijdrage geleverd aan het terugdringen van het broeikaseffect.

Het nieuwe akkoord past geheel in de strategie van PSA Peugeot Citroën om samenwerking met andere constructeurs te zoeken. De Groep heeft al belangrijke overeenkomsten lopen met Renault (motoren en versnellingsbakken) en Fiat (bedrijfswagens en MPV's) en sloot recentelijk een akkoord met Ford om een nieuwe serie kleine dieselmotoren te ontwikkelen en te produceren.

Deel: ' Samenwerking PSA en Mitsubishi '