PERSBERICHT

SAMENWERKING SATAMA INTERACTIVE MET eSOUK.COM IN MOBIELE COMMUNICATIE TOEPASSINGEN

Helsinki/Amsterdam, 31 maart 2000- eSouk.com en Satama Interactive hebben een samenwerking opgestart. Dit is de eerste keer dat een internet accelerator en een ontwikkelaar van mobiele communicatie samen gaan werken. Deze samenwerking weerspiegelt de groei van draadloze communicatie in Groot-Brittannië.

Satama Interactive gaat de opdrachtgevers van eSouk.com adviseren over strategie en implementatie van mobiele internet-oplossingen. Door de samenwerking met Satama Interactive kan eSouk.com haar klanten snel mobiele oplossingen bieden. eSouk.com en Satama Interactive gaan hun plannen en initiatieven voor marktontwikkeling delen. Een stuurgroep zal de ontwikkeling van deze samenwerking stimuleren en bewaken.

Volgens Azeem Azhar, Chief Executive van eSouk.com, is er sprake van een veelzijdige samenwerking waarbij de expertise van eSouk.com wordt gecombineerd met Satama’s ervaring op het gebied van Europese mobiele communicatie. Azhar zegt: "eSouk.com richt zich op de ontwikkeling van grote online markten. In de nieuwe economie neemt de rol van de mobiele component in belang toe. Deze samenwerking geeft ons een voorsprong waardoor we multi-channel oplossingen bieden voor internet start-ups. Het is de eerste van vele samenwerkingsverbanden die eSouk.com wil aangaan met leveranciers in heel Europa."

Marko Ahtisaari, leider van de Mobile Innovations Group van Satama Interactive, is van mening dat de samenwerking met eSouk.com in Groot-Brittannië en Europa een logische stap is. "We zijn onder de indruk van de ervaring en kwalificaties van eSouk.com en de manier waarop het bedrijf uitstekende internetbedrijven heeft opgericht. Deze overeenkomst weerspiegelt het samenkomen van twee trends – de opkomst van nieuwe ondernemings- en investeringsdiensten en de ontwikkeling van mobiele diensten die overal beschikbaar zijn. Samen zullen eSouk.com en Satama ondernemers helpen om succesvolle entrepreneurs voor een mobiele wereld te ontwikkelen."

eSouk.com, gevestigd in Groot-Brittannië, was betrokken bij de opstart van internetbedrijven als Nutravida.com en Netimperative.com. eSouk.com heeft een aandeel in 123immo, een vastgoed-portal in Frankrijk. eSouk.com wil dit jaar ten minste tien verschillende internetactiviteiten opstarten en belangen verkrijgen in andere organisaties. Satama Interactive levert strategisch advies en ontwerpt voor de digitale wereld. De organisatie ondersteunt bedrijven bij het opbouwen van relaties met hun klanten via kabel en draadloze technologie. eCommerce, eBranding, eRM (electronic Relationship Management) en Mobiel Internet vormen de belangrijkste diensten. Satama Interactive telt bijna 400 eBusiness professionals in zes landen. De organisatie heeft vestigingen in Amsterdam, Düsseldorf, Dallas, Londen, Stockholm, Helsinki en Oulu (Finland). De omzet in 1999 was 14 miljoen EUR en sinds 1998 bedroeg de groei ruim 250%. Satama Interactive Oyj (SAT1V) heeft een notering op de effectenbeurs van Helsinki. Satama Interactive heeft in februari 2000 het voormalige General Design overgenomen, nu bekend onder de naam Satama Amsterdam. Satama Amsterdam ontwerpt en implementeert innovatieve internet- en mobiele oplossingen voor haar cliënten zoals ABN AMRO, Audi, CMS (Honig en Purac), Uitgeverij PCM, Schiphol en de Sociale Verzekeringsbank .

Deel: ' Samenwerking satama interactive met Esouk.com '