GOPHER PUBLISHERS

Samenwerking tussen Strengholt's Boeken en Gopher Publishers

Gopher Publishers te Groningen en boekenuitgever A.J.G. Strengholt's Boeken, anno 1928, BV in Naarden zijn deze week officieel een samenwerking aangegaan. Het management van deze samenwerking zal gevoerd worden door Strengholt. Beide bedrijven gaan gezamenlijk de printing-on-demand activiteiten uitbouwen en een nieuw multimediaal fonds opzetten. Daarnaast ligt er een aantal plannen voor spraakmakende internetactiviteiten, waarvoor onderzoek is gestart.

'Over deze internetactiveiten willen wij nog niets loslaten', legt uitgever Kitty Bakker van Strengholt uit. 'Gezien het revolutionaire karakter hiervan, willen wij eerst gedegen onderzoek doen, voordat we informatie hierover naar buiten brengen. Dat het spraakmakend wordt is zeker, daar de oprichters van GOPHER, Hans Offringa en Joost Ten Zijthoff, het bekroonde 'web-based publishing & printing on demand concept' bedachten. Een doorbraak in het traditionele denken van uitgevend Nederland, waarmee multimediale producten in oplagen van minimaal 1 exemplaar kunnen worden geproduceerd en gedistribueerd. Het geeft aan dat zij zeer innovatief bezig zijn; een manier van denken die prima aansluit op de manier van denken binnen onze uitgeverij.' Hans Offringa van GOPHER zegt over de samenwerking: 'In Strengholt vonden wij een partner die zeer geïnteresseerd is in het ontwikkelingen van e-business en onze visie daarop deelt. Strengholt denkt niet alleen multimediaal,maar bedrijft deze vorm van uitgeven ook in de praktijk. Op Internet-gebied zijn wij complementair aan Strengholt. Daarnaast is Strengholt voor ons een toegevoegde waarde als het gaat om de kennis van de uitgeefmarkt in met name het niet traditionele kanaal en de bijbehorende marketingpower. Wij verwachten bijzonder veel van de
samenwerking.'

Deel: ' Samenwerking Strengholt's Boeken en Gopher Publishers '