IJmuiden, 26 februari 1999
PERSBERICHT

SAMENWERKING TUSSEN WIJSMULLER SALVAGE BV EN PERDANA SALVAGE & TOWAGE PTE LTD IS EEN FEIT

Op 1 oktober 1998 hebben Wijsmuller Salvage BV uit Nederland en Perdana Salvage & Towage Pte Ltd uit Singapore de krachten gebundeld op het gebied van bergingen. Wijsmuller Salvage BV is onderdeel van de wereldwijd opererende Wijsmuller Groep met als hoofdactiviteiten zeesleepvaart en berging, havensleepdiensten en maritieme diensten. Behalve in Singapore heeft Perdana ook al een aantal jaren haar sporen buiten Singapore verdiend. Haar belangrijkste markten zijn: Singapore, Maleisië en Indonesië.

De nieuwe samenwerking krijgt de naam Wijsmuller-Perdana Salvage Pte Ltd. Zij heeft de beschikking over twee bijzondere sleepboten om bergingen mee te verrichten. Tot nu toe waren deze eigendom van Perdana Salvage & Towage. Een van de boten is de Perdana Sakti, die vroeger heeft gefungeerd als een bergingssleper en boeienlegger van de Engelse marine. Verdere inbreng komt van Wijsmuller die zowel zorgt voor een gemakkelijk verplaatsbare bergingsuitrusting als voor permanent hooggekwalificeerd personeel in Singapore, inclusief management. De nieuwe organisatie heeft vier medewerkers op kantoor en meer dan 20 personeelsleden op de sleepboten waaronder duikers en technisch geschoolde medewerkers.

Engineering en andere operationele ondersteunende taken worden op een ad hoc basis vanuit Nederland verzorgd. In de loop van het jaar zal aanvullend bergingsmateriaal naar Singapore overgebracht worden.

De doelstelling van Wijsmuller-Perdana Salvage Pte Ltd voor 1999 is het veroveren van een belangrijk marktaandeel in de markt van Zuidoost Azië en het Verre oosten. Van daaruit kan verdere uitbreiding plaatsvinden.

Behalve de eigen permanent beschikbare bronnen, heeft het bedrijf een vestiging in Indonesië in de vorm van haar compagnon PT Salvindo Perdanatama. Bovendien zijn besprekingen gaande om tot vaste samenwerkingsverbanden te komen om in de gehele regio eerste klas assistentie te kunnen verlenen in het geval van scheepsrampen.

De Directie van Wijsmuller-Perdana Salvage Pte Ltd is in handen van de elk op hun eigen vakgebeid gelauterde heren Halim Noor en Fokko Ringersma. De Raad van Commissarissen bestaat uit de heren Halim Noor en Diederik de Boer, die directeur is van het Wijsmuller kantoor in Singapore, en de heer Chris van der Zwan die lid is van de directie in IJmuiden en tevens zal optreden als voorzitter van de Raad van Bestuur van Wijsmuller-Perdana Salvage Pte Ltd.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Wijsmuller Holding B.V.
Merel Leisink