@Home Nederland

BBC en @Home Nederland sluiten strategische samenwerkingsovereenkomst.

BBC-nieuws beschikbaar op breedband-internetservice van @Home

Amsterdam, 5 juli 1999 - DBreedband-internetaanbieder @Home Nederland heeft een strategische overeenkomst gesloten met de Britse radio- en televisiemaatschappij BBC inzake de levering van haar audiovisuele (nieuws)programma's. Beide partijen gaan daarnaast de mogelijkheden onderzoeken van verdere samenwerking op internationaal gebied. Een snelle toegang tot deze nieuwsvoorziening is gegarandeerd door het toepassen van Regionale Data Centra waar de nieuwsvideo's dicht bij de gebruiker worden opgeslagen en up-to-date worden gehouden. Zo kunnen ze real time worden afgespeeld.

"Dit is voor ons een belangrijke stap voorwaarts in het bieden van hoogwaardige content aan onze abonnees", zegt Rik Rensen, programmadirecteur bij @Home Nederland. "Wij zijn zeer verheugd dat wij onze abonnees nu de gerenommeerde nieuwsservice van de BBC kunnen bieden. De overeenkomst laat zien dat gevestigde mediabedrijven de mogelijkheden van breedband-internet onderkennen en oog hebben voor de nieuwe manieren waarop consumenten bereikt kunnen worden. Een breedband-internetaanbieder als @Home Nederland zal ook iets moeten toevoegen aan de wijze waarop bestaande media als kranten, radio en televisie nu worden geconsumeerd. De toegevoegde waarde van breedband-internet zit onder meer in de mogelijkheden die het biedt om het informatieaanbod te personaliseren. Met andere woorden: de abonnee van @Home kan binnenkort zelf bepalen welke informatie hij op een bepaald moment van de dag tot zich wil nemen. Hij stelt dus als het ware zélf zijn eigen nieuwsbulletin samen uit het door @Home beschikbaar gestelde aanbod van informatieverschaffers.

Rensen wijst op de uitstekende staat van dienst van de BBC in het internationale en Europese medialandschap. "De BBC biedt een nieuwsservice die wij graag aan onze abonnees beschikbaar stellen. Naast de bestaande nieuwsservice van partners als Fox TV, het ANP, SBS 6, Beursmedia en on line multi-player gaming-aanbieder Segasoft zijn de nieuwsitems van de BBC een uitstekende aanvulling. Wij beschikken nu over partners die zorgen voor hoogwaardige informatiediensten voor gebruikers van breedband-internet."

"Wij zijn zeer tevreden met de samenwerking met @Home Nederland", zegt Tony Hall, Chief Executive, BBC News. "Met meer dan 300 dagelijkse nieuwsitems zijn wij de grootste nieuwsaanbieder op het internet. Dankzij een netwerk van 2.000 journalisten, 250 speciale correspondenten en 50 nieuwsbureaus wereldwijd zijn wij in staat een betrouwbare en brede nieuwsvoorziening te bieden. Onze overeenkomst met @Home is onder meer ingegeven door onze visie dat technologie ingrijpende consequenties heeft voor de manier waarop mensen met media omgaan. Het internet - dat een schat aan informatie biedt - groeit zo snel, dat het nog een kwestie van tijd is voor het eenzelfde plaats inneemt als televisie. Juist daarom wil de BBC sterk betrokken zijn bij dit soort ontwikkelingen."

BBC News
BBC News is 's wereld grootste en meest gerenommeerde nieuwsorganisatie. Wekelijks volgt een wereldwijd publiek van 250 miljoen mensen de BBC-nieuwsprogramma's. Met meer dan 2000 journalisten, 50 bureaus en 250 correspondenten investeert het meer in informatievoorziening dan welke andere nieuwsorganisatie ook. In Europa is BBC News te zien op BBC World, BBC World Service en BBC News Online. De overeenkomst met @Home Nederland is een initiatief van BBC World Service en BBC Online. BBC News Online had in April 1999 50 miljoen page impressions. .

@Home Nederland
De @Home-ervaring levert internet zoals internet bedoeld is. Abonnees van @Home ervaren snelle, betrouwbare, efficiënte, 'always on' diensten tegen een vaste prijs per maand, zonder telefoonkosten. Met een verrassend aanbod van interessante content zoals nieuws, sport, economie, games en nog veel meer. Content die is ontwikkeld door @Home's eigen redactieteam of samen met toonaangevende content-leveranciers. Al deze diensten zijn toegankelijk via een unieke breedband-portal die exclusief beschikbaar is voor @Home-abonnees. De @Home-internetdienst biedt ook extra faciliteiten, zoals drie mailboxen en drie keer 5 MB Webspace, voor een eigen homepage.

@Home Nederland biedt breedband-internet aan consumenten die maximaal gebruik willen maken van de mogelijkheden die het internet biedt. Ze doet dat samen met content providers die internetgebruikers op een volledig nieuwe manier willen bereiken. En met kabelexploitanten die hun abonnees nieuwe diensten kunnen bieden tegen lage investeringen.

@Home Benelux is gevestigd in Amsterdam en distribueert zeer snelle en eenvoudig toegankelijke internetdiensten, gebruikmakend van haar eigen infrastructuur en de glasvezel- en coaxinfrastructuur van kabelexploitanten. Door het gebruik van deze infrastructuren en het unieke netwerkmanagement van @Home ervaren abonnees aanzienlijk meer snelheid dan bij de conventionele internetdiensten. Doordat de verbinding met @Home 'always on' is, wordt een unieke multimedia-applicatie aangeboden, die alle bestaande web-ervaringen overstijgt.

In @Home Benelux BV participeren Excite@Home uit de Verenigde Staten, Intel Corporation, EDON N.V. en Palet Kabelcom B.V. @Home Benelux BV heeft op dit moment distributieovereenkomsten met CasTel en Palet Kabelcom (en binnenkort met NV Nutsbedrijven Maastricht), en bereikt daarmee ruim 1,4 miljoen huishoudens in Nederland. Bij @Home Benelux BV in Amsterdam werken circa 80 mensen. Meer informatie is verkrijgbaar op de @Home Nederland web-site: http://www.home.nl

Deel: ' Samenwerkingsovereenkomst BBC en @Home Nederland '