Samsung

DVD-games met levensechte driedimensionale spelomgeving dankzij zevenmaal hoger datavolume

Samsung DVD-speler Extiva biedt overrompelende virtuele spelomgeving

Rijswijk, 20 maart 2000 - Samsung introduceert in de tweede helft van dit jaar de Extiva, de DVD-speler die ook interactieve 3D-games afspeelt. De prestaties van deze DVD-speler en spelcomputer in één zullen ook de meest veeleisende liefhebbers van computergames versteld doen staan. DVD-games bevatten zevenmaal méér datavolume dan conventionele games op CD. Bovendien bieden ze een levensechte driedimensionale spelervaring met een beeld- en geluidskwaliteit op nagenoeg bioscoopniveau.
De Samsung Extiva is 30 maal sneller dan de huidige generatie DVD-spelers, hetgeen de spelervaring ten goede komt. Met de ingebouwde grafische equalizer kan de geluidsafstemming direct vanaf het beeldscherm worden geregeld. Met de zoom kunnen details van bewegende en stilstaande beelden worden uitvergroot. Sluit de Samsung Extiva tezamen met een joystick aan op de televisie en het resultaat is een overrompelende virtuele spelomgeving.

Rondom de introductie van de Samsung Extiva zullen ook de eerste DVD-games op de Europese markt komen. Naar verwachting gaan filmproducenten speciale DVD-games uitbrengen die van succesvolle films zijn afgeleid. Overigens zijn er nu al zogeheten NUON CD-games te koop die op de Samsung Extiva kunnen worden afgespeeld. De introductie van de Samsung Extiva past in de opmars van DVD-spelers. Vorig jaar verkocht Samsung één miljoen DVD-spelers. Het bedrijf neemt hiermee 17 procent van de totale afzet van DVD-spelers voor haar rekening.

Samsung Electronics
Voor informatie en service over Samsung Electronics Benelux kunnen consumenten gratis bellen: 00800 - 099 77 555.
Samsung Electronics is de belangrijkste werkmaatschappij van de Koreaanse Samsung Group - 13e op de ranglijst van grootste ondernemingen ter wereld - en neemt een cruciale plaats in binnen de ambitieuze groeistrategie van Samsung Group. Samsung Electronics behaalde in 1999 een omzet van US$ 22.8 miljard en is met 54.000 collega's wereldwijd actief in 50 landen met ontwikkeling, productie en verkoop van elektronicaproducten. Samsung Electronics bestaat uit drie business units: Digital Media, Semiconductors en Information & Communication. Samsung is wereldwijd de grootste fabrikant van geheugenchips, kleurenbeeldbuizen, monitoren en microgolfovens. De marketingorganisatie van Samsung Electronics Benelux is gevestigd in Rijswijk. Er zijn verkooporganisaties gevestigd in Rijswijk, Rotterdam, Zeist en Antwerpen.

Deel: ' Samsung DVD-speler Extiva biedt virtuele spelomgeving '